Data wpisu: 18.10.2016

Jak obniżyć koszt gadżetów reklamowych? 5 najlepszych sposobów

Gadżety reklamowe są jednym z tańszych sposobów na reklamę, a już na pewno w relacji do spodziewanych efektów. Mimo to wiele firm planujących budżet na zakup gadżetów szuka sposobów na dodatkowe obniżenie kosztów ich produkcji. Można to zrobić, ale nigdy za cenę jakości! Podpowiadamy 5 sposobów na to, jak zaoszczędzić na gadżetach reklamowych.

  1. Zamów więcej! - to zdecydowanie najprostsza metoda zbicia jednostkowej ceny gadżetu. Oczywistym jest, że zamawiając 100 długopisów z logo firmy, koszt pojedynczego produktu będzie znacznie wyższy niż w sytuacji, gdy zamówienie wyniesie 1000 sztuk. Różnica może wynieść nawet 50%! Dlatego w przypadku niewielkich gadżetów reklamowych obowiązuje prosta zasada: warto zamawiać duże partie, ponieważ bardziej się to opłaca.
  2. Zrezygnuj z opakowań – niewielu klientów wie, że koszt np. pendrive'a w kartoniku jest wyższy niż identycznego przedmiotu bez opakowania. Z czego to wynika? Z kosztów nadruku (opakowanie nie powinno być przecież pozbawione znaków identyfikacyjnych marki) oraz faktu, że ktoś musi ten pendrive wyjąć z opakowania, zadrukować, a następnie ponownie zamknąć w pudełku. To generuje koszty – często niemałe. Jeśli więc Twoja firma zamierza rozdawać gadżety np. podczas festynu, zapytaj o wycenę produkcji przedmiotów bez opakowania.
  3. Nawiąż stałą współpracę z dostawcą gadżetów – to bardzo skuteczny sposób na wywalczenie atrakcyjnych rabatów. Każda firma produkująca gadżety, której zależy na klientach, chętnie zaproponuje jeszcze lepsze ceny, jeśli w grę będzie wchodzić długofalowa współpraca przy różnych projektach. Jeśli klient nie może jej zadeklarować, ale będzie wierny jednej firmie, to także może liczyć na atrakcyjne rabaty. Oczywiście w granicach rozsądku.
  4. Nie udziwniaj – koszt produkcji bardzo nietypowych gadżetów zawsze jest znacznie wyższy. Wynika to z prostej zasady: producent musi przygotować nowe matryce, sztance, wykrojniki, stworzyć projekty itd. To generuje koszty. Dlatego jeśli nie masz szczególnych wymagań odnośnie oryginalności gadżetu i zależy Ci na jak najniższej cenie, to wybierz coś z katalogu gotowych produktów. Na pewno będzie znacznie taniej.
  5. Zapytaj o wyprzedaż – wyprzedaże są organizowane także w branży gadżetów reklamowych. Każdej firmie zostają w magazynie tysiące produktów, które z jakichś powodów się nie sprzedały, a w ich miejsce wchodzą już nowości. Wówczas producent chętnie obniży cenę, aby tylko pozbyć się nadwyżek. Warto o to zapytać – może akurat  przypadną Ci do gustu nietypowe breloki czy skórzane portfele?

Jak widzisz są sposoby na to, aby obniżyć koszt produkcji gadżetów reklamowych. Zauważ jednak, że nie wspomnieliśmy nic o eksperymentowaniu z jakością. Oszczędzanie na trwałości i wyglądzie gadżetów nigdy się nie sprawdza. Jeśli obecnie nie masz środków na wyprodukowanie takich gadżetów, jakie sam chciałbyś dostać, po prostu poczekaj. Lepiej zorganizować kampanię wysokiej klasy niż narazić wizerunek firmy na szwank.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry