Przywiązanie jest bardzo ważne, także w biznesie. Wielu z nas wybiera przecież produkty danego producenta nie dlatego, że są najtańsze czy najłatwiej dostępne, ale dlatego, że je po prostu lubimy i przyzwyczailiśmy się do ich stosowania. Nie chcemy eksperymentować. Taka marka ma pewność, że zawsze znajdzie się grono klientów oddanych, którzy nie potrzebują już dodatkowej stymulacji bodźcami reklamowymi. Jak osiągnąć taki stopień przywiązania? Doskonałym pomysłem jest wykorzystanie do tego gadżetów reklamowych.
Faktem jest, że przywiązanie klientów do marki nie jest takie proste. Wymaga to przede wszystkim zaangażowania ich w jakieś działania, które bezpośrednio wiążą się z produktem – oczywiście atrakcyjnym z punktu widzenia klientów. Gdzie w tym wszystkim miejsce na gadżety? Już wyjaśniamy.
Wyobraź sobie, że produkujesz i sprzedajesz kawę. Konkurencja w tej branży jest bardzo silna, a klienci mają już swoje przyzwyczajenia. Jednak nie ci, którzy dopiero zaczynają być odbiorcami produktu. Młody człowiek niekoniecznie ma własne preferencje smakowe, ale chętnie bierze udział w różnych akcjach promocyjnych, najczęściej organizowanych na kanałach social media. Jeśli Twoja firma ma profil na Facebooku, zorganizuj konkurs, w którym do wygrania będą np. świetne jakościowo kawiarki lub ekspresy do kawy.
Ważne
Taki konkurs, aby przyniósł efekt przywiązania klientów do marki, musi mieć charakter wieloetapowy. Postaw więc na gradację nagród – te główne muszą być bardzo atrakcyjne, ale te poboczne także wartościowe dla uczestników. W roli nagród przyznawanych za sam udział w konkursie znakomicie sprawdzają się gadżety – w przypadku kawy może to być np. termos z logo marki czy piękne filiżanki.
Mądrze przeprowadzony konkurs z atrakcyjnymi nagrodami szybko zwiększy zasięg promocyjny marki w mediach społecznościowych czy szerzej w Internecie, a w XXI wieku jest to ogromny atut.
W budowaniu lojalności klientów przy pomocy gadżetów kluczowe jest to, aby owe gadżety były dla konsumentów wartościowe lub wręcz przez nich pożądane. Jak to osiągnąć?
Przede wszystkim sprawdź, jakie gadżety mogą potencjalnie zainteresować odbiorców. Jeśli adresujesz ofertę do młodych ludzi, to zapomnij o nudnych kalendarzach czy kubkach. W przypadku tej grupy świetne są natomiast tekstylia z logo marki – koszulki, bluzy, torby, plecaki, dobrze zaprojektowane, limitowane. Starsi klienci natomiast lubią gadżety elektroniczne i praktyczne. Wywołanie pożądania jest najważniejszym krokiem do przywiązania klienta do marki.
Rada
Aby podnieść atrakcyjność nawet zwykłego gadżetu w oczach klientów, zdecyduj się na wypuszczanie ich seriami. Ludzie lubią kolekcjonować przedmioty, tym bardziej jeśli wydaje im się, że mają one charakter limitowany.
Klient obdarowany naprawdę pożądanym przez siebie gadżetem mocno identyfikuje się z marką, co wpływa na jego lojalność. Jeszcze lepiej będzie, gdy konsument taki gadżet sobie wywalczy (biorąc udział w konkursie).
Osiągnięcie tego efektu wymaga jednak opracowania dobrze przemyślanej strategii dystrybucji gadżetów i właściwego dobrania ich do potrzeb (czy wręcz pragnień) konsumentów.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.