Polska może się pochwalić jednym z największych potencjałów targowych w naszej części Europy. Potwierdzeniem tego jest fakt, że co roku gościmy coraz większe imprezy, w których biorą udział czołowe marki świata. Powierzchni zatem nie brakuje, ale znalezienie takiej, która będzie w 100% odpowiadać charakterowi wydarzenia, nie jest wcale taką prostą sprawą (szczególnie przy ograniczonym budżecie). W tym poradniku podpowiadamy, na jakie elementy warto zwrócić uwagę przed wynajęciem przestrzeni targowej.
Największe ośrodki targowe w naszym kraju mieszczą w Kielcach, Poznaniu, Łodzi i Warszawie. Nie ma w tym oczywiście przypadku. Każde z tych miast gwarantuje bardzo komfortowy dojazd oraz znajduje się w blisko centrum kraju. Wystawcy zwracają na to uwagę, na czym szczególnie korzysta stolica Wielkopolski – świetnie skomunikowana zarówno z Warszawą, jak i z Niemcami.
Oczywiście udaną imprezę targową możesz zorganizować także w innych miejscowościach, ale koniecznie zwracaj uwagę na to, czy Twoi wystawcy będą mogli tam wygodnie dojechać. W przeciwnym razie część z pewnością zrezygnuje z zaproszenia.
Dostęp do szerokopasmowego Internetu, dobre zaplecze socjalne, duży parking, udogodnienia w postaci klimatyzacji i nagłośnienia odpowiedniej klasy – to podstawowe warunki, które cechują profesjonalną przestrzeń targową. Jeśli którejkolwiek pozycji z tej listy brakuje w danym obiekcie, to nie można go uznać za ideał. W ślad za tym powinna więc iść znacznie niższa stawka za wynajem powierzchni.
Jest to ogromnie ważne w sytuacji, gdy mówimy o targach np. maszyn budowlanych. Niektóre maszyny są bardzo wysokie, dlatego obiekt powinien zapewniać zarówno odpowiednie otwory wjazdowe, jak i wystarczającą kubaturę. Wysokość hali targowej będzie mieć również znacznie wtedy, gdy wystawcy zechcą skorzystać z podnośników w celu np. uatrakcyjnienia swojego stanowiska.
Nie może ich zabraknąć w żadnym obiekcie targowym, szczególnie piętrowym. Trudno sobie wyobrazić, aby wystawcy z uśmiechem na ustach wnosili swoje wyposażenie po schodach. Byłoby to niepoważne, przez co ucierpiałby wizerunek organizatora imprezy. Warto również zwrócić uwagę na liczbę wind towarowych, co będzie miało znacznie w przypadku organizacji dużego wydarzenia targowego.
Profesjonalne przestrzenie targowe zawsze dysponują mobilnymi ściankami, które umożliwiają podzielenie terenu i tym samym stworzenie bardziej komfortowych warunków dla wystawców i zwiedzających. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy w tym samym czasie mają się odbyć dwie niezależne imprezy targowe.
Każdy z tych szczegółów ma naprawdę duże znaczenie dla organizacji udanych targów. Zwracaj więc na nie uwagę, bo to może być również pole do wynegocjowania lepszej ceny z zarządcą obiektu.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.