Stand-up zrobił w naszym kraju ogromną karierę, a ci najbardziej rozpoznawalni artyści sceniczni są dosłownie rozchwytywani przez agencje eventowe. Nieprzypadkowo: dobry stand-uper potrafi wprawić uczestników imprezy w doskonały humor, ale także skłonić ich do refleksji. Takie połączenie wręcz perfekcyjnie pasuje do eventów firmowych, których celem jest wzmocnienie marki przedsiębiorstwa i zgromadzenie wokół niej grupy wiernych klientów.
Stand-up to sztuka sceniczna, która w Polsce jest utożsamiania wyłącznie z kabaretem. Tymczasem obie dziedziny, choć tożsame, mogą się od siebie znacznie różnić. Stand-up narodził się w Stanach Zjednoczonych, skąd szybko trafił do Europy. To wyjątkowo trudna sztuka, ponieważ na scenie występuje jedna osoba, prowadząca monolog i tylko okazjonalnie zwracająca się do publiczności.
Aby zostać stand-uperem nie wystarczy mieć „gadanę”. Trzeba jeszcze umieć mówić z sensem, dowcipnie, ale bardzo inteligentnie. Czołowi polscy stand-uperzy to Maciej Stuhr, Andrzej Poniedzielski oraz Abelard Giza.
Charakterystyczne dla stand-upu jest to, że występujący satyryk nie potrzebuje żadnej rozbudowanej scenografii. Wystarczy mu scena lub podest oraz mikrofon. To on ma być w centrum wydarzeń, a otaczająca go asceza sprawia, że publiczność łatwiej skupia się na wypowiadanych kwestiach.
Od lat obserwujemy rosnące zainteresowanie występami stand-uperów podczas różnego rodzaju imprez dla firm. Był czas, gdy prawie każdy event biznesowy uświetniały występy muzyków, później nastała moda na kabareciarzy. Stand-up wciąż jest raczej trzecim wyborem, ale naprawdę warto wziąć go pod uwagę.
Wielokrotnie zdarzyło się nam, że proponując klientowi zatrudnienie stand-upera, spotykaliśmy się z typowym „kręceniem nosem”. Wielu przedsiębiorców obawia się, że występ satyryka jest zbyt skromną atrakcją. Poza tym firmy z reguły nie chcą się wikłać w spory polityczne i światopoglądowe, a jak wiadomo, każdy stand-uper podejmuje mnóstwo kontrowersyjnych kwestii.
Rada
Przed zatrudnieniem konkretnego stand-upera warto oczywiście sprawdzić jego program i ewentualnie poprosić, aby podczas występu dla firmy nie poruszał kwestii mogących zniesmaczyć czy zdenerwować część widowni.
Stand-up jest jednak doskonałym wyborem na event firmowy – warto nawet zaakceptować ryzyko, że artysta swoimi wypowiedziami może kogoś wprawić w zakłopotanie. Dobry stand-uper na pewno jednak nikogo nie obrazi, ponieważ sięga po bardzo inteligentny humor. To z kolei dobrze pasuje do wydarzenia o biznesowym charakterze.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.