Data wpisu: 23.03.2018

Sprowadzenie zagranicznej gwiazdy muzycznej na event: ile to kosztuje? Czy jest trudne?

Niezawodny sposób na zagwarantowanie sobie wysokiej frekwencji podczas eventu firmowego? Ściągnięcie muzycznej gwiazdy! Wbrew pozorom jest to jak najbardziej wykonalne, ponieważ większość artystów kieruje się starą zasadą: pieniądze nie śmierdzą. Nie musimy się przy tym ograniczać do polskich wykonawców. Zagraniczne gwiazdy także bardzo chętnie przyjadą do naszego kraju, by dać koncert – niezależnie od tego, jaka firma chce się „ogrzać” w blasku wydarzenia. Właściwie jedyną przeszkodą są tutaj pieniądze.

Ile trzeba zapłacić?

Stawki są bardzo różne. Z naszego doświadczenia wynika, że gwiazdy z tzw. topu, czyli lansujący kolejne przeboje, negocjacje zaczynają od około miliona dolarów. Takie kwoty nie są niczym szokującym w przypadku popularnych czy legendarnych zespołów. Soliści biorą odpowiednio mniej, jednak wciąż mówimy tutaj o kwotach rzędu kilkuset tysięcy dolarów.

Jeśli nie możemy sobie pozwolić na tak wysoką stawkę, to musimy zejść z oczekiwaniami i zatrudnić kogoś, kto szczyt kariery ma już za sobą, ale wciąż cieszy się tzw. marką. W polskich warunkach najchętniej sięga się po gwiazdy z dawnych lat, szczególnie ery disco. Tutaj spokojnie można wynegocjować stawkę na poziomie kilkudziesięciu tysięcy dolarów. Najtańsi artyści zadowolą się kwotą 10-15 tysięcy dolarów za krótki występ.

Skąd wziąć na to pieniądze?

Najlepiej zaangażować w projekt sponsorów. Trzeba jednak pamiętać, że wówczas w blasku gwiazdy „ogrzeją się” także inne firmy. Jeśli zależy Ci na tym, aby artysta był na wyłączność Twoich kontrahentów, to niestety, ale musisz głęboko sięgnąć do portfela.

Ciekawym rozwiązaniem może być natomiast organizacja typowego koncertu, w którego nazwie znajdzie się marka. Wówczas można liczyć na zyski z biletów, jednak taki koncert nie będzie mieć charakteru stricte firmowego.

Jak sprowadzić gwiazdę?

Istnieje kilka metod na to, aby zaprosić zagranicznego artystę do uświetnienia jakiejś ważnej imprezy biznesowej. Na pewno jednak nie warto tego robić na własną rękę. Lepiej od razu zatrudnić profesjonalną agencję eventową, która dopnie wydarzenie na ostatni guzik. Artyście trzeba przecież zapewnić hotel, różne świadczenia, przeloty, zaopiekować się nim przed i po wydarzeniu, zorganizować scenę, nagłośnienie i całe zaplecze techniczne.

Agencje korzystają z różnych form sprowadzania gwiazd. Najprościej jest skontaktować się z managerem artysty i rozpocząć z nim negocjacje w sprawie terminu oraz stawki. Można także skorzystać z pośrednictwa innej agencji, która specjalizuje się w kontaktach z gwiazdami muzyki lub też nawiązać współpracę z impresariatem artystycznym.

Wszystko zależy tak naprawdę od budżetu, jakim dysponujemy, a także od klasy gwiazdy – niektórzy artyści po prostu nie podejmują negocjacji z indywidualnymi klientami, bo są związani kontraktami z agencjami międzynarodowymi.

Podsumowując: sprowadzenie zagranicznej gwiazdy muzyki na event firmowy jest jak najbardziej możliwe, ale będzie też kosztowne i skomplikowane pod względem logistycznym. Na pewno jednak przyniesie wymierne korzyści wizerunkowe i promocyjne w postaci chociażby przekazów medialnych czy uznania ze strony kontrahentów.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry