Data wpisu: 18.09.2017

Plusy i minusy zapraszania gwiazdy na firmowy event

Gwiazda biorąca udział w jakimkolwiek evencie firmowym, to tzw. pewniak. Gwarantuje, że wydarzenie będzie się cieszyć sporym zainteresowaniem i raczej nie będzie problemu z przekonaniem zaproszonych gości do pofatygowania się na miejsce spotkania. Z drugiej jednak strony gwiazda – nie ważne jakiego formatu – może spowodować, że event nie przyniesie spodziewanego efektu. Dlaczego? O tym przeczytasz w naszym poradniku.

Plusy zatrudnienia gwiazdy na event firmowy

W ostatnich latach najczęściej zapraszanymi gwiazdami są oczywiście popularni kabareciarze. Organizując eventy dla naszych klientów w pewnym momencie mieliśmy wrażenie, że stand-up to punkt obowiązkowy każdego wydarzenia. Trzeba przyznać, że występy kabareciarzy naprawdę fajnie urozmaicają wieczór i są tym, co przykuwa uwagę uczestników.

Powoli odchodzi się natomiast od popularnego przed laty „grania do kotleta”. Być może wynika to z faktu, że wartościowi wykonawcy żądają bardzo wysokich stawek, a ci będący aktualnie na topie są po prostu niedostępni z racji obowiązków zawodowych (festiwale, koncerty, występy w telewizji etc.).

Niesłabnącą popularnością cieszy się natomiast zatrudnianie gwiazdy w roli konferansjera. Tutaj najlepiej sprawdzają się dziennikarze, prezenterzy, aktorzy. Wybór jest ogromny i nie ma raczej wielkiego problemu ze znalezieniem celebryty, którego cennik pasuje do budżetu eventu.

Jakie są plusy zatrudniania gwiazd? Oto najważniejsze z nich:

  • Automatycznie rośnie zainteresowanie eventem, nawet wśród mediów lokalnych,
  • Znacznie wyższa frekwencja,
  • Znane nazwisko robi wrażenie, co przekłada się na prestiż firmy organizatora,
  • Nawet najnudniejsze wydarzenie od razu zyskuje na atrakcyjności,
  • Marka może się „ogrzać” w blasku gwiazdy, a zdjęcia z nią są bezcennym narzędziem marketingowym.

Minusy zatrudnienia gwiazdy na event firmowy

Bywały już sytuacje, gdy szczerze odradzaliśmy naszym klientom korzystanie z usług gwiazd – bez względu na ich rolę (zabawianie, konferansjerka, występ sceniczny, szkolenie etc.). Przyczyną wcale nie były tylko pieniądze. Nasze doświadczenie pokazuje bowiem, że udział znanej osoby czasami przysłania cały sens eventu.

Chodzi o to, że gros gości zostaje na wydarzeniu tylko do momentu, aż ze sceny zejdzie gwiazda. Ich udział nie przynosi więc organizatorowi bezpośredniej korzyści, nawet wizerunkowej. W dodatku wiele osób może zapamiętać jedynie występ gwiazdy, a niekoniecznie to, o czym mówił prezes firmy organizującej wydarzenie.

Poznaj minusy zatrudniania gwiazd:

  • Odwrócenie uwagi od marki organizatora,
  • Gwiazda może stać się głównym powodem, dla którego zaproszeni goście wezmą udział w wydarzeniu,
  • Uczestnicy mogą zapamiętać wyłącznie gwiazdę, nie zwracając przy tym uwagi na przekaz marki,
  • Spory koszt.

Zatrudnienie gwiazdy do udziału w evencie firmowym nie jest więc tak oczywistą korzyścią, jak mogłoby się wydawać. Kluczowe jest tutaj ustalenie, jakiego efektu oczekuje firma organizatora i czy nie można go osiągnąć bez sięgania po kosztowną pomoc właściciela rozpoznawalnej twarzy.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry