Data wpisu: 05.12.2017

Jakie cechy powinna mieć profesjonalna hostessa?

Młode, ładne dziewczyny zawsze są bardzo pożądanym „elementem” organizowanej imprezy firmowej czy komercyjnej. Hostessy zwiększają atrakcyjność wydarzenia, ale także podkreślają jego profesjonalizm i nadają mu odpowiedniej rangi. Nie wolno ich traktować przedmiotowo, co jednak nie oznacza, że wybór hostess, które wezmą udział w Twoim evencie, powinien być kwestią przypadku. W tym wpisie podpowiemy Ci, jakimi kryteriami warto się kierować.

Uroda TAK. Wulgarność NIE

Od razu wyjaśnijmy sobie pewną rzecz. Hostessy nie są końmi wystawowymi czy dziełami sztuki, aby się nimi zachwycać. Najczęściej są to młode dziewczyny, które w ten sposób dorabiają do studenckiego budżetu. Ich wygląd jest ważny, ale nie najważniejszy. Wybierając hostessy do swojego wydarzenia nie nastawiaj się więc na organizację castingu dla modelek czy aktorek filmów dla dorosłych.

Hostessy powinny być ładne – co do tego nie ma wątpliwości. Z doświadczenia jednak wiemy, że na imprezach firmowych najlepiej sprawdza się uroda naturalna. Zbyt wulgarny wygląd hostess jest źle odbierany przez poważnych kontrahentów. Nie można dopuścić do sytuacji, w której jedyne, co zostanie zapamiętanie przez uczestników wydarzenia, to długie nogi hostessy Ani i ponętny dekolt hostessy Justyny.

Pamiętaj

Hostessy nie muszą być modelkami. One nie prezentują ubrań, ale mają rozdawać gadżety reklamowe i uśmiechać się do uczestników wydarzenia.

Liczą się umiejętności komunikacyjne

Jeśli myślisz, że dobra hostessa powinna mieć wyłącznie „walory” zewnętrzne, to najwyraźniej nie znasz tej branży. W agencjach hostess kluczowym kryterium naboru są zdolności interpersonalne. Pisząc najprościej: hostessa musi umieć się wysłowić. Samo odpowiadanie „tak” i „nie” to zdecydowanie za mało.

Pamiętajmy, że w wydarzeniach biorą udział nie tylko mężczyźni, ale też kobiety. One najczęściej pytają hostessy o szczegóły dotyczące organizowanej imprezy czy wskazanie drogi. Dziewczyna powinna w takich sytuacjach wykazać się elokwencją, a przede wszystkim wiedzą na temat firmy, która ją zatrudniła do obsługi wydarzenia.

Pamiętaj

W praktyce hostessa jest pierwszym przedstawicielem Twojej marki. To od jej wyglądu, ale też umiejętności komunikacyjnych i intelektu, w dużej mierze zależy to, czy klienci ocenią wydarzenie pozytywnie.

Nie zapominajmy oczywiście o tym, że do obsługi imprez wynajmuje się nie tylko hostessy, ale też hostów, czyli po prostu mężczyzn. Od nich należy wymagać dokładnie tych samych cech, czyli połączenia odpowiedniej prezencji z kulturą osobistą i elokwencją.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry