Firmy mają do dyspozycji mnóstwo narzędzi marketingowych, jednak wiele z nich niechętnie decyduje się na bezpośrednią formę promocji. Przedsiębiorcy stronią od organizacji akcji promocyjnych, podczas których mieliby możliwość nawiązania indywidualnego kontaktu z potencjalnymi klientami. Co jest tego przyczyną? Brak czasu, obawa przed wysokimi kosztami i oczywiście strach przed spektakularną porażką, czyli niską frekwencją. Tak naprawdę wszystko jest kwestią dobrej organizacji. Ludzie chcą brać udział w akcjach promocyjnych firm, ale trzeba ich do tego zachęcić. Poznaj sposoby, dzięki którym bez trudu ściągniesz prawdziwe tłumy.
Czy jest ktoś, kto nie lubi płacić mniej? Wykorzystaj to podczas swojego eventu. Nawet potencjalnie najnudniejsza akcja przyciągnie wielu uczestników, jeśli złożysz im obietnicę zrobienia tańszych zakupów.
Przykładowo: chcesz zorganizować event związany z wprowadzeniem do sprzedaży nowej kosiarki do trawy. Nuda, prawda? Jednak Twoi klienci mają ogródki czy działki. Być może ich obecne kosiarki sprawują się nieźle, jednak jeśli w eter pójdzie informacja, że podczas oficjalnej premiery produkt będzie kosztować 999 złotych zamiast 1499, to wysoką frekwencję masz jak w banku. Przy okazji wiele osób zapozna się także z innymi elementami oferty, a przede wszystkim zacznie kojarzyć Twoją markę, co jest bezcenną zdobyczą.
Sprawdzony sposób, który wykorzystują chociażby galerie handlowe. W okresach, gdy notowane są naturalne spadki obrotów, należy zachęcić klientów do sięgnięcia do portfeli. W przypadku galerii, która żyje ze sprzedaży przede wszystkim ciuchów, warto zorganizować np. pokaz mody prowadzony przez znaną osobę, kojarzoną z branżą modową (modelka, model, dziennikarz, prezenter etc.).
Pokazy sprawdzają się zawsze i w praktycznie każdej branży. Pokaz nowego modelu samochodu, nowej maszyny budowlanej, nowej kolekcji kosmetyków, nowego sprzętu ogrodowego – to proste, ale jednocześnie interesujące wydarzenia. Uwierz, że są osoby, które traktują je w formie rozrywki, na równi z braniem udziału w wydarzeniach kulturalnych.
Nie mogliśmy oczywiście zapomnieć o Internecie. Wykorzystaj swoje media społecznościowe, blog czy stronę internetową do wypromowania wydarzenia. Pamiętaj, że sama wzmianka nie wystarczy. Musisz udowodnić użytkownikom sieci, że naprawdę warto się u Ciebie pojawić. Jak to zrobić?
Świetnym pomysłem będzie stworzenie wciągającego, może humorystycznego lub przeciwnie – eleganckiego filmu promocyjnego, który będzie mieć szansę stać się internetowym viralem. Oznacza to, że użytkownicy będą go sobie masowo udostępniać, a to praktycznie załatwia sprawę frekwencji.
Na koniec pamiętaj o złotej, zawsze sprawdzającej się zasadzie: wykorzystaj pomoc lokalnych mediów. To od nich zacznij rozsyłanie komunikatów o planowanej akcji, zwracając uwagę na to, by na pierwszy plan wysunąć coś, co media lubią. Są to chociażby elementy charytatywne, społeczne, ciekawostki, nowe technologie etc. Jeśli zainteresujesz media, to o wysoką frekwencję nie musisz się już martwić.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.