Data wpisu: 20.06.2018

Event firmowy to nie tylko sposób na promocję marki. Poznaj inne korzyści z jego organizacji

Dlaczego firmy decydują się na organizację eventów? W 99% przypadków słyszymy, że jedyną motywacją jest uczczenie jakiegoś ważnego wydarzenia lub wypromowanie marki w gronie potencjalnych klientów. Tymczasem dobrze zaplanowany event może przynieść firmie wiele innych korzyści, o których nie zawsze się mówi. Wymieniamy je w naszym poradniku.

Bezpośrednia sprzedaż

Tak, event firmowy można wykorzystać do nawiązania szybkich kontaktów handlowych i dopięcia transakcji. W tym celu dobrze będzie zaplanować stoiska, na których handlowcy i eksperci firmowi będą przedstawiać potencjalnym klientom możliwości konkretnych produktów. Warto także przygotować coś na wzór VIP Roomu, w którym w spokojnej atmosferze można prowadzić rozmowy biznesowe.

Badania grupy docelowej

Event wizerunkowy jest świetnym sposobem na to, by precyzyjnie określić swoją grupę docelową. Wystarczy sprawdzić, kto zjawił się na wydarzeniu. Przedsiębiorcy, osoby fizyczne, ludzie majętni czy może w średniej sytuacji finansowej? Takie badanie sprawdza się oczywiście wyłącznie w sytuacji, gdy event jest otwarty i nie obowiązują na niego indywidualne zaproszenia.

Dobrym rozwiązaniem będzie również zatrudnienie hostess, które przeprowadzą dyskretne wywiady z gośćmi wydarzenia, pytając ich np. o preferencje zakupowe czy skojarzenia związane z marką organizatora eventu.

Tworzenie bazy klientów

Osoby, które pojawią się na evencie, to zawsze potencjalni klienci marki. Warto więc zebrać od nich numery telefonów czy adresy e-mail. Można to robić poprzez bezpośrednie wymienianie się wizytówkami lub tworzenie listy gości przy wejściu na teren wydarzenia. W ten sposób firma natychmiast zyska dużą bazę klientów, którzy kojarzą markę, a więc nie trzeba inwestować w uświadamianie im jej istnienia.

Znalezienie ambasadora marki

Fajnie zorganizowany i wypromowany event może przyciągnąć gwiazdy lub przynajmniej osoby znane. To znakomita okazja, aby się z nimi spotkać, porozmawiać i zaprosić je do współpracy marketingowej. Jeśli taka osoba będzie zadowolona ze swojego udziału w evencie, polubi markę, to być może zgodzi się zostać jej ambasadorem. W ten sposób firma wdroży bardzo skuteczną strategię reklamową, jaką jest influence marketing.

Jesteśmy przekonani, że te korzyści mają znaczenie dla Twojej firmy. Jak widzisz, organizacja eventu ma sens nie tylko z przyczyn czysto wizerunkowych. Nie trzeba wcale czekać na jakąś wyjątkową okazję, np. jubileusz firmy. Także mniej spektakularne imprezy dla wąskiego grona osób mogą przełożyć się na sukces przedsiębiorstwa.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry