Jeśli mielibyśmy wskazać jedną branżę, której nie imają się kryzysy i ma ona przed sobą wyłącznie świetlaną przyszłość, to postawilibyśmy na sektor farmaceutyczny. Czego jak czego, ale leków i suplementów będziemy potrzebować zawsze, a popyt na te produkty z roku na rok jest coraz większy. Już dziś branża farmaceutyczna wypracowuje około 1,3 proc. polskiego PKB, a jej wartość szacuje się na ponad 7 miliardów euro.
Silna konkurencja w tym sektorze powoduje, że firmy farmaceutyczne muszą sięgać po różne metody promocji i reklamy. Jednym z najchętniej wybieranych narzędzi są gadżety reklamowe. W naszym artykule wymieniamy kilka przykładowych gadżetów dla firm farmaceutycznych, w które szczególnie często inwestują przedsiębiorstwa działające w tym sektorze.
Artykuły piśmiennicze
Zacznijmy od bezsprzecznie najpopularniejszego gadżetu reklamowego dla branży farmaceutycznej, czyli standardowych długopisów. Choć nie ma w nich nic odkrywczego, to musimy zauważyć, że jest to praktyczny i funkcjonalny gadżet. Istnieje bardzo duża szansa, że obdarowany nim lekarz, farmaceuta czy pracownik niemedyczny przychodni będzie korzystać z długopisu z logo marki farmaceuty, co samo w sobie zwiększa jej zasięg i popularyzuje jej wizerunek.
Smycze reklamowe
Smycze reklamowe to szalenie popularne gadżety, masowo zamawianie przez firmy farmaceutyczne. Wynika to z faktu, iż doskonale sprawdzają się w szeroko pojętym sektorze medycznym. Smycze noszą lekarze, farmaceuci, fizjoterapeuci, pracownicy administracji itd., przypinając do nich identyfikatory czy karty dostępu.
Kubki
Kubki ceramiczne zawsze dobrze się sprawdzają w kampanii marketingu bezpośredniego. Mogą stanowić zarówno osobny gadżet wręczony np. uczestnikom eventu organizowanego przez firmę farmaceutyczną, jak i efektowny, wartościowy gratis do opakowania leku, suplementu diety, wyrobu medycznego etc.
Notesy i notatniki
Tych nigdy za wiele czy to w gabinecie lekarskim, w sekretariacie placówki medycznej czy w rejestracji przychodni. Notatniki i notesy z logo marki farmaceuty są praktycznymi gadżetami, z których obdarowane osoby na pewno będą korzystać – i już samo to przemawia za zainwestowaniem w takie nośniki elementów identyfikacji wizualnej firmy farmaceutycznej.
Pojemniki na leki
Świetny gadżet reklamowy dystrybuowany wśród pacjentów. Niedrogi pojemnik na leki może być argumentem przemawiającym za wybraniem konkretnego produktu w aptece. Jest praktyczny, bardzo pomagając pacjentom przyjmującym duże ilości leków. Umieszczając na nim logo marki farmaceuty zwiększamy świadomość jej istnienia w kluczowej grupie docelowej, czyli właśnie wśród samych pacjentów.
To oczywiście tylko przykładowe propozycje gadżetów reklamowych, które znajdują zastosowanie w kampaniach marketingowych firm farmaceutycznych. Dodatkowo zwracamy uwagę na fakt, że istnieje wiele metod dystrybucji takich gadżetów, dopasowanych do konkretnych grup odbiorców. Więcej o tym przeczytasz w osobnych artykułach na naszym blogu.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.