Data wpisu: 06.12.2016

Ile gadżetów reklamowych zamówić? Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców

Gadżety reklamowe towarzyszą nam na każdym kroku. Dostajemy je w sklepach, w punktach obsługi, na targach i konferencjach. Klienci bardzo je lubią, dlatego firmy chętnie inwestują w produkcję gadżetów z własnym logo. Podstawową decyzją, jaką będzie musiał podjąć każdy przedsiębiorca chcący zamówić gadżety jest ta dotycząca ich ilości. W dzisiejszym wpisie podpowiemy Ci, ile gadżetów reklamowych zamówić i co powinno mieć wpływ na Twój wybór.

Podstawowa kwestia – do czego są Ci potrzebne gadżety?

Warto zacząć od postawienia sobie tego pytania. Jeśli firma planuje promować się na targach czy innym wydarzeniu branżowym, to oczywiście nie musi zamawiać całych palet gadżetów. Byłby to niepotrzebny wydatek, skoro po zakończeniu imprezy przedsiębiorstwo nie będzie mieć już bezpośredniego kontaktu z klientami.

W takiej sytuacji zalecamy określenie w przybliżeniu, ile osób potencjalnie może odwiedzić stoisko firmy. Warto do tej liczby dodać co najmniej 10%, bo przecież zawsze znajdą się klienci, którzy zechcą zabrać więcej gadżetów „dla syna, córki, żony, kolegi”.

Jeśli jednak firma zamawia gadżety z myślą o stałej promocji, a nie pojedynczym wydarzeniu, wówczas będzie większy problem z określeniem wielkości zamówienia. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, o jakich gadżetach mówimy. Długopisy, breloczki i inne tanie rzeczy warto zamówić z pewnym rozsądnym zapasem. Dlaczego?

Ponieważ są to takie przedmioty, które bardzo szybko „się rozchodzą” i są wykorzystywane także przez pracowników. W dodatku koszt wyprodukowania takich gadżetów jest ściśle uzależniony od wielkości zamówienia. Po prostu nie opłaca się zlecić produkcji np. 100 długopisów, ponieważ jednostkowa cena będzie wysoka.

Gadżety na specjalną okazję

Najłatwiej będzie w przypadku gadżetów okolicznościowych, wręczanych wyjątkowym klientom czy bardziej kontrahentom np. z okazji świąt czy jubileuszu firmy. Wówczas wystarczy policzyć, ilu osobom zamierzasz wręczyć upominek. Pamiętaj, aby do zamówienia dodać kilka sztuk „awaryjnych” na wypadek, gdyby doszło do uszkodzenia gadżetu.

Nie przesadzaj w żadną stronę!

Gadżety reklamowe warto zamawiać w takiej ilości, aby ich koszt był możliwie najniższy (oczywiście bez ingerowania w jakość przedmiotu). To niezawodna metoda. Jeśli złożysz niewielkie zamówienie, wówczas producent będzie zmuszony do podniesienia ceny pojedynczego gadżetu, co zwykle jest dla firmy nieopłacalne.

Z drugiej jednak strony nie ma najmniejszego sensu zamawiać ogromnych ilości gadżetów „na zapas”. Po pierwsze: istnieje ryzyko, że w międzyczasie firma np. zmieni nazwę czy logo. Wówczas gadżety będą już bezużyteczne. Po drugie: jest to niepotrzebne mrożenie środków. Profesjonalni producenci gadżetów są w stanie zrealizować nawet duże zamówienie praktycznie z tygodnia na tydzień, dlatego nie musisz się obawiać długiego oczekiwania na dostawę.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry