Data wpisu: 29.11.2021

Jak wypełnić brief dla producenta gadżetów reklamowych?

Zlecenie produkcji gadżetów reklamowych jest dziś dużo łatwiejsze niż jeszcze kilkanaście lat temu. Firmy nie muszą się ograniczać tylko do oferty lokalnych producentów – w dobie Internetu spokojnie da się zamówić potrzebne produkty online, nawet z drugiego końca Polski. Punktem wyjścia do udanej współpracy z producentem gadżetów reklamowych jest rzetelne wypełnienie briefu, czyli krótkiego kwestionariusza ze szczegółami zamówienia. Możesz to zrobić albo w przekazanym dokumencie, albo po prostu mailowo. Sprawdź, jak wypełnić taki brief, aby dać agencji wartościową informację na temat przedmiotu zamówienia.

Krótko opisz swoją działalność

Skup się na tym, co stanowi fundament Twojej marki, a więc na unikalnych elementach oferty oraz wartościach firmy. Pamiętaj, że dobrze dobrane gadżety reklamowe wyróżniają markę na tle konkurencji – nie tylko pod względem estetycznym, ale także funkcjonalnym. Stąd świetnym pomysłem jest zamówienie takich gadżetów, które w czytelny sposób nawiązują do przedmiotu działalności przedsiębiorstwa.

Podaj przykłady gadżetów reklamowych, które szczególnie Ci się podobają

I tutaj mała uwaga. Wielu przedsiębiorców sądzi, że producent gadżetów pyta o to, bo chce pójść na łatwiznę i zaproponować takie gadżety, które klient już gdzieś widział. Nic bardziej mylnego. Celem jest po prostu poznanie preferencji klienta, a nierzadko także wyjaśnienie mu, że te gadżety, które wpadły mu w oko, niekoniecznie pasują do charakteru jego marki lub też są poza jego zasięgiem finansowym.

Budżet

W briefie koniecznie trzeba wskazać, jakim budżetem na produkcję gadżetów reklamowych dysponuje firma. Jest to o tyle ważne, że na rynku znajdziemy dziś setki, jeśli nie tysiące różnych upominków z kompletnie odmiennych kategorii cenowych. Możesz więc zamówić gadżety zarówno po kilka groszy za sztukę, jak i te, które kosztują kilkaset złotych za pojedynczy produkt. Pamiętaj przy tym, że niski budżet wcale nie stoi na przeszkodzie do zorganizowania kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych.

Określ wielkość zamówienia

Nie musi to być bardzo precyzyjna informacja. Chodzi bardziej o to, aby agencja produkująca gadżety mogła wstępnie określić termin realizacji oraz zasugerować Ci, że np. wskazana liczba upominków jest zbyt mała w stosunku do ich przeznaczenia.

Przykładowo: jeśli potrzebujesz gadżetów reklamowych do masowego rozdawania potencjalnym klientom podczas akcji marketingowej w galerii handlowej, to zamówienie 100 czy 200 długopisów mija się trochę z celem – będzie ich zdecydowanie za mało. Nie wspominając już o tym, że przy tak skromnym zamówieniu koszt jednostkowy gadżetu może być zupełnie nieatrakcyjny.

Tak wypełniony brief będzie dobrą podstawą do przygotowania rzetelnej wyceny oraz zaproponowania wiarygodnego terminu realizacji zamówienia. Wyeliminuje również ryzyko wystąpienia jakichkolwiek nieporozumień i tym samym dostarczenia Ci gadżetów, które z jakiegoś powodu nie spełniają Twoich oczekiwań.


Autor wpisu:
Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry