Data wpisu: 17.12.2021

Gadżety reklamowe dla firm z branży finansowej. Jakie kryteria powinny spełniać?

Branża finansowa jest jedną z tych, które doskonale radzą sobie w ostatnich latach. Coraz więcej posiadaczy oszczędności chce je pomnażać, również poprzez lokowanie własnych środków w ryzykownych klasach aktywów. Wszelkie firmy doradcze, brokerzy, banki inwestycyjne czy giełdy zarabiają na tym duże pieniądze. Z drugiej jednak strony w branży finansowej panuje ogromna konkurencja, która wymusza szukanie różnych sposobów zwrócenia uwagi potencjalnych klientów na własną markę. Świetnie nadają się do tego gadżety reklamowe, rozdawane twarzą w twarz, skracające dystans między marką a klientem.

Pamiętaj jednak, że gadżety reklamowe dla firm z branży finansowej muszą spełniać kilka podstawowych kryteriów, które omawiamy w naszym poradniku.

Muszą się kojarzyć z zaufaniem

To podstawowy warunek, bez którego spełnienia nie ma mowy o skuteczności gadżetów reklamowych wykorzystywanych przez podmioty z szeroko pojętego sektora finansowego. Świat finansów kojarzy się z pieniędzmi, a wszyscy lubimy, gdy te są bezpieczne.

Dlatego mając firmę np. doradczą należy zadbać o to, aby rozdawać klientom gadżety jednoznacznie budzące w nich zaufanie i komunikujące stabilność marki przedsiębiorstwa. Takim klasycznym przykładem będzie tutaj eleganckie pióro wieczne, skórzany portfel (skądinąd świetnie nawiązujący do przedmiotu działalności firmy) czy chociażby brelok z metalu w kształcie monety.

Powinny być użyteczne

Branża finansowa karmi się konkretem. Chodzi o to, że sukces w tym sektorze jest ściśle uzależniony od osiąganych wyników. Klienci korzystający z usług podmiotów finansowych chcą uzyskać z tej relacji coś namacalnego, dlatego radzimy sięgać po gadżety kojarzące się z użytecznością.

Praktyczny gadżet reklamowy jest o wiele lepszym wyborem niż ten symboliczny. Za przykład mogą nam tutaj posłużyć takie gadżety, jak wspomniany już portfel, pendrive, kalendarz książkowy czy powerbank.

Minimalistyczny design

Minimalistyczne gadżety reklamowe bardzo dobrze sprawdzają się do promocji marek z branży finansowej. Dlaczego? Ponieważ klienci lubią mieć poczucie, że marka mocniej skupia się na dbaniu o ich interesy niż na marketingu. Warto zatem wybierać proste, ale jednocześnie eleganckie gadżety, które nie są krzykliwe i nie podkopują autorytetu marki, którego zbudowanie jest przecież bardzo trudnym i czasochłonnym zadaniem.

Nie epatujemy marką

Chodzi o to, aby projektując gadżety reklamowe nie dać się ponieść fantazji w prezentowaniu elementów identyfikacji wizualnej marki. Tutaj logo danej marki wcale nie musi być na pierwszym planie. Powinno być elementem towarzyszącym, gustownym, ponieważ wtedy gadżet nie kojarzy się z tandetnym upominkiem. Rośnie również szansa na to, że obdarowany klient będzie z takiego gadżetu korzystać na co dzień.

Bardzo wysoka jakość wykonania

Na koniec absolutna podstawa, czyli właśnie sama jakość gadżetu. Warto tutaj postawić na materiały kojarzące się z solidnością, klasą, bezpieczeństwem, czyli drewno, metal, skórę, ewentualnie szkło.


Autor wpisu:
Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry