Data wpisu: 22.02.2022

Dlaczego warto rozdawać gadżety reklamowe nawet przypadkowym osobom?

Zdecydowana większość przedsiębiorców inwestuje w gadżety reklamowe z myślą o rozdawaniu ich konkretnym klientom lub przynajmniej osobom, które rzeczywiście znajdują się w grupie docelowej marki. Tymczasem warto spojrzeć na tę kwestię od nieco innej strony i w swojej strategii pójść pod prąd. Mamy na myśli rozdawanie gadżetów reklamowych także zupełnie przypadkowym osobom, na przykład podczas prostej kampanii marketingu bezpośredniego na głównej ulicy miasta czy w galerii handlowej. Dlaczego to może być naprawdę świetny pomysł? Sprawdź najważniejsze argumenty.

Zawsze istnieje szansa, że wśród obdarowanych osób są Twoi klienci

Wynika to nawet z prostego rachunku prawdopodobieństwa. Jeśli rozdasz gadżety np. 1000 przypadkowych osób, to trudno się spodziewać, że nie znajdzie się wśród nich choćby jedna, która w przyszłości może zostać Twoim klientem. Pozory często mylą, dlatego jeśli możesz sobie pozwolić na taką kampanię marketingową i rozdać setki lub tysiące gadżetów zwykłym przechodniom na ulicy, to zawsze warto z takiej możliwości skorzystać.

Gadżet może docelowo trafić do kogoś, kto będzie zainteresowany Twoją ofertą

Pokażemy to na hipotetycznym przykładzie. Masz sklep z artykułami motoryzacyjnymi i postanowiłeś rozdać breloczki reklamowe w kształcie koła samochodowego przypadkowym osobom napotkanym na ulicy. Jedna z obdarowanych osób zachowała upominek, a następnie przekazała go swojemu znajomemu, który akurat ma problem z samochodem i potrzebuje części w dobrej cenie.

W taki oto sposób tworzy się swoista sieć marketingowa, która stale się rozbudowuje i w pewnym momencie w jej zasięgu znajdują się osoby już będące w grupie docelowej Twojej marki.

Zwiększenie rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa

Bardzo ważnym, ale też często lekceważonym przez przedsiębiorców efektem kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych jest właśnie to, że dzięki niej więcej osób może się dowiedzieć o istnieniu marki przedsiębiorstwa. Im bardziej rozpoznawalny brand, tym większa szansa na to, że w pewnym momencie klienci zaczną wybierać kryjące się za nim produkty i usługi tylko dlatego, że kojarzą tę markę.

Sposób na „pozbycie się” gadżetów zalegających w firmowym magazynie

Sięgnijmy również po argument praktyczny, może mało elegancki, natomiast trudny do zbagatelizowania. Zawsze jest tak, że po zakończeniu kampanii marketingowej z wykorzystaniem gadżetów reklamowych w firmowym magazynie zostaje kilka kartonów nierozdanych przedmiotów – długopisów, breloczków, ołówków, notesów, smyczy reklamowych itd.

Zamiast dopuścić do ich zmarnowania, lepiej będzie rozdać je nawet zupełnie przypadkowym osobom, licząc na jeden z opisanych wcześniej efektów. Jest to także bardzo dobry i mało angażujący sposób na poszerzenie grupy docelowej marki bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

 


Autor wpisu:
Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Przewiń do góry