Data wpisu: 18.01.2016

Gadżet reklamowy? Nie. Upominek reklamowy? Tak! Dlaczego to bardzo ważna różnica?

Długopisy, kubki, koszulki, czapeczki, pendrivy – wszystko to nazywamy gadżetami reklamowymi. Nasza branża jednak nie lubi tego określenia, ponieważ kojarzy się z czymś kompletnie niepotrzebnym, przypadkowym, czymś, o czym klient może zapomnieć już w 10 sekund od wręczenia mu tego drobiazgu. W kontekście marketingowego wykorzystania takich przedmiotów lepiej jest więc mówić o upominkach reklamowych. Dlaczego? Wyjaśnimy Wam tę różnicę w dzisiejszym wpisie.

Klient chce mieć korzyść z posiadania wręczanego mu przedmiotu

Upominki reklamowe kojarzą się nam z prezentami, a to podstawowy warunek skuteczności działań promocyjnych opartych na tych drobiazgach. Klienci i kontrahenci muszą czuć, że upominek ma konkretną wartość i powstał z myślą o nich. „Masówka” absolutnie się nie sprawdza. Bardzo lubimy dostawać przeróżne przedmioty, bo wówczas czujemy się docenieni. W biznesie przynosi to podwójną korzyść - niejako przy okazji promowana jest przecież marka obdarowującej firmy.

Bardzo ważne jest to, aby upominek reklamowy spełniał konkretną funkcję – ale nie tylko marketingową. Przede wszystkim chodzi o zwrócenie uwagi odbiorcy. Ma on zauważyć naszą markę, poczuć, że o niego zadbaliśmy, co w sposób naturalny przełoży się na jego zainteresowanie naszą ofertą.

Nie poczuje tego, jeśli gadżet natychmiast wyląduje w koszu. A z gadżetami tak niestety często się dzieje. Dlatego ta strategia ewoluuje w kierunku wręczania upominków, czyli przedmiotów praktycznych, ładnych, dobrej jakości, przydatnych naszym klientom. Najlepiej spersonalizowanych.

Podstawowe cele upominków reklamowych

Upominki reklamowe służą 4 najważniejszym celom:

  • budowaniu wizerunku marki lub jego umacnianiu;
  • budowanie dobrej, zaangażowanej emocjonalnie relacji na linii firma-klient;
  • wzmacnianiu komunikacji między firmą a klientem w sposób zaskakujący i innowacyjny;
  • zachęcaniu do zakupu.

Wiele firm zbyt często skupia się tylko na ostatnim punkcie, zapominając, że zakup jest tak naprawdę ostatnim akcentem relacji z klientem, do którego trzeba go wcześniej w jakiś sposób zachęcić. Jeśli wykorzystamy upominki reklamowe tylko do promowania nowego produktu lub użyjemy ich jako „gratisów” zakupowych, to taka strategia będzie działać na krótkim dystansie i bardzo szybko się zużyje.

Dlatego właśnie upominki reklamowe należy wykorzystywać przede wszystkim do osiągnięcia trzech pierwszych celów, skupionych wokół budowaniu relacji między marką a klientem. W takiej formule są one naprawdę skuteczne i realnie przekładają się na korzyści dla firmy. Niekoniecznie sprzedażowe, ale na pewno wizerunkowe – a to w świecie dzisiejszego, bardzo konkurencyjnego biznesu, ma kluczowe znaczenie.

Zrozumienie różnicy między pospolitym gadżetem reklamowym a upominkiem reklamowym jest niezwykle ważne dla skutecznego ich wykorzystywania w promowaniu swojej marki. Jeśli przedsiębiorca zleca produkcję drobiazgów z logo swojej firmy, bo „tak trzeba”, to prawdopodobnie nie przełoży się na żadne realne korzyści.

Zupełnie inaczej będzie w sytuacji, gdy postawimy na może mniejszą skalę kampanii, ale skupimy się na dotarciu do klientów z indywidualnym przekazem i wręczymy im wartościowe, piękne i dobre jakościowo przedmioty. Inspiracji szukajcie na naszym blogu.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry