Wybór gadżetów reklamowych dla firmy nie jest taką prostą sprawą. W końcu chodzi tutaj o narzędzia wykorzystywane do promowania marki, które muszą spełniać oczekiwania odbiorców w zakresie jakości, estetyki i przydatności, a do tego jeszcze dobrze prezentować elementy identyfikujące konkretny brand. Często zdarza się, że kontaktują się z nami klienci niemający kompletnie pomysłu na gadżety. Proponują więc, abyśmy przygotowali dla nich upominki kropka w kropka takie, jakimi posługuje się ich konkurencja. Choć brzmi to mało kreatywnie, to ten pomysł może nawet wypalić. Przedstawiamy sytuacje, w których takie naśladownictwo będzie mieć jak najbardziej sens.
Kiedy do startu kampanii promocyjnej pozostało już bardzo mało czasu, nie można sobie pozwolić na wielotygodniowe przygotowywanie i analizowanie projektów. W takiej sytuacji trzeba działać szybko i wybierać takie gadżety reklamowe, które są dostępne od ręki lub też można je w krótkim czasie wyprodukować. Jeśli konkurencja korzysta z mało oryginalnych gadżetów, na przykład standardowych pendrive’ów, można iść w tym kierunku – na kreatywność przyjdzie czas przy okazji kolejnej kampanii.
Zgodnie z zasadą, że nie ma sensu wymyślać koła na nowo, warto czerpać z najlepszych wzorców. Nie musi być to równoznaczne z pełnym naśladownictwem. Jeśli konkurencja rozdaje swoim klientom rewelacyjne gadżety reklamowe, można podpatrzeć ten pomysł i postawić na własną identyfikację wizualną, by osiągnąć podobny efekt marketingowy.
Kreatywne gadżety reklamowe niekoniecznie muszą być najlepszym sposobem na promocję marki. Nie w sytuacji, gdy jej grupę docelową tworzą osoby stateczne, o tradycyjnych wartościach, bardziej ceniące sobie jakość i ponadczasową estetykę, a także funkcjonalność. Wówczas nie ma sensu silić się na super pomysłowe gadżety, bo lepsze efekty osiągniemy rozdając klientom gadżetowe evergreeny – chociażby pióra wieczne, długopisy metalowe, galanterię skórzaną, efektowne dodatki do ubioru czy przybory biurowe.
Jeśli konkurencja już rozdaje takie upominki i widać, że radzi sobie świetnie, warto podpatrzeć od niej ten pomysł i pójść w tym samym kierunku – oczywiście dbając o to, aby nasze gadżety się wyróżniały.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.