Data wpisu: 05.04.2016

Gadżet reklamowy – pomysł na jego wykorzystanie do budowania trwałych relacji biznesowych

Wiele firm rezygnuje z promocji przy użyciu gadżetów reklamowych z obawy przed tym, że potencjalny klient przyjmie prezent, ale i tak nie skorzysta z oferty. Będzie to zatem nieudana inwestycja, w dodatku obarczona dość wysokim kosztem. Owszem, nikt nie daje gwarancji, że gadżety działają w proporcji 1:1, czyli 1 gadżet to 1 nowy klient. Można jednak zminimalizować ryzyko i znacznie zwiększyć szansę na to, że zainwestowane w gadżety pieniądze wielokrotnie się zwrócą. Wystarczy wykorzystać prezenty do budowania trwałych relacji biznesowych. Jak? Oto słowo-klucz: konkurs.

Przywiąż klienta do swojej marki

Doskonale znasz tę metodę z autopsji. Być może jesteś jednym z milionów kierowców, którzy biorą udział w programach lojalnościowych koncernów paliwowych. Orlen, Lotos, BP, Shell, Statoil – wszyscy zachęcają kierowców do tego, aby tankowali wyłącznie na ich stacjach. Bynajmniej roli zachęty nie pełnią niskie ceny.

Programy lojalnościowe dają natomiast szansę na zdobycie całkiem atrakcyjnych nagród, oczywiście po uzyskaniu odpowiedniej liczby zgromadzonych na karcie punktów. Każdy chyba ma świadomość, że te nagrody są warte wielokrotnie mniej niż koszt zakupionego przez czasami kilka lat paliwa. Ale prezenty lubimy wszyscy – czemu więc nie skorzystać?

Programy lojalnościowe organizują nie tylko stacje benzynowe, ale także markety, sieci spożywcze, szkoły językowe – nie ma chyba biznesu, który nie mógłby wykorzystać takiego narzędzia budowania trwałych relacji z klientami. Możesz także Ty. Potrzebne są Ci dwa elementy: pomysł i gadżety reklamowe.

Zacznij od prostego konkursu

Opracowanie zaawansowanego programu lojalnościowego wiąże się oczywiście z masą pracy i wydatkami. Na początek możesz więc rozpoznać teren i zorganizować prosty konkurs dla klientów. Oczywiście przede wszystkim tych obecnych, czyli np. partnerów biznesowych, kontrahentów, odbiorców towarów. Konkurs musi być łatwy i mieć proste zasady. W przeciwnym razie możesz zniechęcić klientów.

Zorganizuj więc np. akcję zbierania naklejek za każdy zakup powyżej 100 złotych. Za zebranie 10 naklejek klient otrzymuje chociażby fajny zestaw narzędzi dobrej klasy, oczywiście z logo Twojej firmy. Ważne jest, aby nagrody (gadżety) zawsze były tożsame z Twoją działalnością, co zwiększy ich atrakcyjność w oczach obecnych klientów.

Możesz pójść o krok dalej i np. zorganizować dla swoich kontrahentów turniej halowej piłki nożnej czy – jeśli celujesz w grupę z wysokiej półki – golfa. Nagrody nie muszą być związane z firmą, ale na pewno warto każdemu uczestnikowi wręczyć torbę z drobnymi gadżetami ozdobionymi logo Twojej marki. Integracja + promocja – to świetny sposób na budowanie trwałych relacji biznesowych.

Gadżety reklamowe warto też wręczać w sposób ciągły, bez organizowania specjalnych akcji. Zachęcisz klienta do ponownych odwiedzin, jeśli po zakupie wręczysz mu jakiś przydatny i efektowny drobiazg. To czysta psychologia, którą naprawdę trzeba wykorzystywać w biznesie.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry