Data wpisu: 06.05.2016

3 zasady wyboru odpowiedniego gadżetu reklamowego dla Twojej firmy

Decyzja zapadła. Twoja firma zleci produkcję gadżetów reklamowych, które mają trafić do docelowych klientów. Łatwo powiedzieć, ale trudniej wykonać. Na pewno chcesz, aby inwestycja ta nie okazała się tylko „sztuką dla sztuki”, ale przyniosła firmie wymierne korzyści, najczęściej wizerunkowe. Jaki gadżet zatem wybrać? Na co się zdecydować w morzu przeróżnych rozwiązań? Podpowiadamy – musisz kierować się 3 najważniejszymi zasadami.

Zasada 1 – atrakcyjność gadżetu

To zupełnie oczywiste, że dobry gadżet reklamowy musi być atrakcyjny. Nie skupiaj się jednak na jego atrakcyjności dla Ciebie, ale dla klienta. Nie Ty masz zostać przekonany o profesjonalizmie Twojej firmy. To naprawdę dwie zupełnie różne kwestie.

Rada

Aby obiektywnie ocenić atrakcyjność gadżetu zastanów się, jakim klientom zamierzasz go wręczyć. Biznesmenom? Młodzieży? Dzieciom? Paniom domu? Fanom motoryzacji? Analiza oczekiwań klienta jest kluczowa!

Nie bagatelizuj szczegółów. Klienci zwracają na nie uwagę, dlatego bardzo złym pomysłem jest zainwestowanie w tanie, niedbale wykonane gadżety, które najzwyczajniej w świecie będą antyreklamą Twojej firmy.

Zasada 2 – przydatność gadżetu

Analizując atrakcyjność danego gadżetu zwróć uwagę na kwestie praktyczne i funkcjonalność przedmiotu. Im jest ona wyższa, tym większa szansa, że gadżet spotka się z zainteresowaniem klienta. Każdy z nas lubi przecież dostawać coś, co może się nam później przydać.

Rada

Ponownie przyjrzyj się oczekiwaniom Twojego klienta idealnego. Spróbuj ustalić, czym się interesuje, jakie są jego pasje. Im bardziej się do tego przyłożysz, w tym lepszy gadżet zainwestujesz. Spróbuj postawić się w sytuacji klienta. Co chciałbyś dostać od jakiejś firmy? Zastanów się nad tym.

Zasada 3 – unikalność gadżetu

Większość z nas każdego dnia ma kontakt z przeróżnymi gadżetami reklamowymi i generalnie z przekazem reklamowym. Coraz trudniej jest zwrócić naszą uwagę. Niektórym jednak wciąż się udaje. Tobie także może. Wystarczy, że nie pójdziesz na łatwiznę i nie zainwestujesz w gadżety, który nie ma szans kogokolwiek zainteresować.

Rada

Spróbuj znaleźć gadżet, który Cię zaskoczy, o którym wcześniej nie słyszałeś. To będzie bardzo dobry trop, bo istnieje ogromna szansa, że taki przedmiot zaskoczy także Twoich klientów. Zaskoczenie i zaintrygowanie mają wielkie znaczenie w marketingu.

Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem postaw na mniejszą partię gadżetów, ale bardzo dobrze dobranych pod kątem oczekiwań klientów. Taka inwestycja z pewnością będzie bardziej trafiona.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry