Decyzja zapadła. Twoja firma zleci produkcję gadżetów reklamowych, które mają trafić do docelowych klientów. Łatwo powiedzieć, ale trudniej wykonać. Na pewno chcesz, aby inwestycja ta nie okazała się tylko „sztuką dla sztuki”, ale przyniosła firmie wymierne korzyści, najczęściej wizerunkowe. Jaki gadżet zatem wybrać? Na co się zdecydować w morzu przeróżnych rozwiązań? Podpowiadamy – musisz kierować się 3 najważniejszymi zasadami.
To zupełnie oczywiste, że dobry gadżet reklamowy musi być atrakcyjny. Nie skupiaj się jednak na jego atrakcyjności dla Ciebie, ale dla klienta. Nie Ty masz zostać przekonany o profesjonalizmie Twojej firmy. To naprawdę dwie zupełnie różne kwestie.
Rada
Aby obiektywnie ocenić atrakcyjność gadżetu zastanów się, jakim klientom zamierzasz go wręczyć. Biznesmenom? Młodzieży? Dzieciom? Paniom domu? Fanom motoryzacji? Analiza oczekiwań klienta jest kluczowa!
Nie bagatelizuj szczegółów. Klienci zwracają na nie uwagę, dlatego bardzo złym pomysłem jest zainwestowanie w tanie, niedbale wykonane gadżety, które najzwyczajniej w świecie będą antyreklamą Twojej firmy.
Analizując atrakcyjność danego gadżetu zwróć uwagę na kwestie praktyczne i funkcjonalność przedmiotu. Im jest ona wyższa, tym większa szansa, że gadżet spotka się z zainteresowaniem klienta. Każdy z nas lubi przecież dostawać coś, co może się nam później przydać.
Rada
Ponownie przyjrzyj się oczekiwaniom Twojego klienta idealnego. Spróbuj ustalić, czym się interesuje, jakie są jego pasje. Im bardziej się do tego przyłożysz, w tym lepszy gadżet zainwestujesz. Spróbuj postawić się w sytuacji klienta. Co chciałbyś dostać od jakiejś firmy? Zastanów się nad tym.
Większość z nas każdego dnia ma kontakt z przeróżnymi gadżetami reklamowymi i generalnie z przekazem reklamowym. Coraz trudniej jest zwrócić naszą uwagę. Niektórym jednak wciąż się udaje. Tobie także może. Wystarczy, że nie pójdziesz na łatwiznę i nie zainwestujesz w gadżety, który nie ma szans kogokolwiek zainteresować.
Rada
Spróbuj znaleźć gadżet, który Cię zaskoczy, o którym wcześniej nie słyszałeś. To będzie bardzo dobry trop, bo istnieje ogromna szansa, że taki przedmiot zaskoczy także Twoich klientów. Zaskoczenie i zaintrygowanie mają wielkie znaczenie w marketingu.
Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem postaw na mniejszą partię gadżetów, ale bardzo dobrze dobranych pod kątem oczekiwań klientów. Taka inwestycja z pewnością będzie bardziej trafiona.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.