Data wpisu: 09.09.2019

Zlot fanów: nietypowy event, który może wypromować miasto czy region

W dzisiejszych czasach można spotkać oddanych fanów dosłownie wszystkiego: marki motoryzacyjnej, gry, filmu, serialu, postaci z bajki, sprzętu elektronicznego i tak dalej. Wspólną cechą fanów jest to, że są oni gotowi do daleko idących poświęceń, byle tylko podkreślić swoje „zafiksowanie” na punkcie kogoś lub czegoś. Dobrym przykładem będzie tutaj udział w zlotach, czyli oficjalnych spotkaniach fanów. Takie imprezy mają duży potencjał marketingowy, co już dawno zauważyły polskie samorządy. Dlaczego warto zorganizować zlot fanów w swojej miejscowości? Jak się za to zabrać?

Korzyści z organizacji zlotu fanów

Przede wszystkim mówimy tutaj o zwiększeniu świadomości marki miasta\regionu. Jest to szczególnie ważne z punktu widzenia mniej znanych i rzadziej odwiedzanych miejscowości, które mają duży potencjał turystyczny. Nie oszukujmy się: gdy przychodzi do planowania wakacji czy weekendowego wypadu, w pierwszej kolejności skupiamy się na sprawdzonych, popularnych kierunkach. Mniejsze miejscowości położone na uboczu głównych szlaków turystycznych stoją na straconej pozycji.

Zorganizowanie zlotu fanów, o którym będzie głośno w mediach, który przyciągnie np. 5000 miłośników jakiegoś bohatera popkultury, to gwarancja zwiększenia rozpoznawalności miasta czy całego regionu. Wiele osób, które zobaczą relację z wydarzenia, może zachwycić się obrazkami przedstawiającymi krajobrazy czy architekturę danej lokalizacji i zdecydować się, by odwiedzić ją przy najbliższej okazji. Dotyczy to nie tylko Polaków, ale też mieszkańców innych krajów.

Od czego zacząć?

Najważniejsze jest wybranie odpowiedniego tematu przewodniego zlotu. Dobrze byłoby, a w jakikolwiek sposób wiązał się on z danym miejscem. Przykładowo: w Toruniu świetnym pomysłem będzie organizacja zlotu fanów astronomii, a w Białymstoku – muzyki disco-polo.

Kolejną kwestią jest określenie zasięgu danego wydarzenia. Nie musi to być wcale impreza na wiele tysięcy osób, o której będą „trąbić” wszystkie ogólnopolskie media. Bardzo fajne efekty promocyjne można osiągnąć organizując mniejszy zlot fanów bardzo niszowej tematyki, który przyciągnie uczestników z regionu czy sąsiednich województw.

Bardzo ważne jest, aby zadbać o profesjonalną organizację eventu. Pomoc doświadczonej agencji eventowej jest jak najbardziej wskazana, ponieważ tutaj liczy się dopięcie wszystkich szczegółów na ostatni guzik. Kwestie związane z noclegami, cateringiem, wyborem odpowiedniego miejsca, wypromowaniem wydarzenia w mediach tradycyjnych i internetowych, obsługa zgłoszeń – to tylko luźny wybór obowiązków, jakie spadają na organizatora wydarzenia. Pamiętajmy, że najważniejsze jest zadowolenie fanów, którzy po powrocie do swoich domów mogą zostać ambasadorami regionu.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry