Uroczysta gala to świetny sposób na to, by pod jednym dachem zgromadzić ważne osobistości ze świata biznesu, polityki czy kultury. Dobrze wiemy, że tzw. „pokazywanie się” jest w modzie i często pozwala osiągać konkretne korzyści finansowe czy tym bardziej wizerunkowe. Gale organizują samorządy, różne instytucje, ale przede wszystkim firmy. Jeśli pomysł na takie wydarzenie od dawna chodzi Ci po głowie, to czas najwyższy go zrealizować. W tym poradniku podpowiadamy, które elementy mają kluczowe znaczenie dla zorganizowana naprawdę udanej gali.
Słowo „gala” kojarzy się z przepychem. Nie ma więc sensu eksperymentować. Idealnym miejscem do organizacji takiego wydarzenia będzie sala bankietowa w eleganckim hotelu, ewentualnie w teatrze czy operze. Goście muszą mieć poczucie, że biorą udział w czymś wyjątkowym. Odpowiednie miejsce z pewnością im to zapewni.
Uroczysta gala nie może się odbywać w przysłowiowych pustych ścianach. Niezbędne jest stworzenie scenografii, która będzie licować z tematyką i powagą wydarzenia. Jeśli organizujemy galę filmową, to elementy scenografii powinny nawiązywać do kina. Jeśli gala ma związek z premierą nowego modelu samochodu, to mile widziany będzie wystrój motoryzacyjny.
Jego obecność podczas gali jest niezbędna! Dobry konferansjer potrafi znacząco zwiększyć zainteresowanie tematem wydarzenia (czyli np. promowanym produktem), rozbawić gości i wprawić ich w bardzo dobry nastrój. To nie może być osoba przypadkowa. Warto zainwestować w wynajęcie konferansjera z dużym doświadczeniem scenicznym, elokwentnego, wyróżniającego się wysoką kulturą osobistą. To zwyczajnie się opłaci.
Podczas gali nie może zabraknąć osób, które zadbają o tak prozaiczne sprawy, jak serwowanie posiłków, sprzątanie talerzy, odbieranie kieliszków czy wskazywanie drogi do toalety. Najwygodniej będzie zatrudnić firmę cateringową lub zlecić obsługę imprezy właścicielowi obiektu, w którym odbędzie się gala. Jeśli natomiast elementem wydarzenia będzie prezentacja nowych produktów, to zalecamy także wynajęcie hostess.
Mamy tutaj na myśli tzw. część rozrywkową. Jest ona niezbędnym elementem każdej gali. W końcu goście nie mają prawa się nudzić – w przeciwnym razie impreza skończy się przed czasem i będzie wizerunkową oraz towarzyską klapą.
Oprawę wydarzenia można zorganizować na kilka sposobów. Jeśli tylko pozwala na to budżet, warto rozważyć wynajęcie jakiejś muzycznej gwiazdy. Czasami jednak wystarczy np. lokalna kapela – wszystko jest uzależnione od tego, kto weźmie udział w wydarzeniu. Osoby z tzw. topu mają po prostu wyższe wymagania, które należy spełnić.
Gala to naprawdę dobry pomysł na promocję marki. Są to spotkania, w których chętnie biorą udział ludzie mogący pomóc w rozwoju każdego biznesu. Zapewniając im dobrą zabawę na poziomie znacznie zwiększysz zainteresowanie swoimi produktami. Pamiętaj jednak, że koszt organizacji gali może być znaczny, a oszczędzanie na wymienionych przez nas elementach jest bardzo złym pomysłem.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.