Data wpisu: 04.06.2020

Koncert dla pracowników – jak go zorganizować?

Koncert to bardzo specyficzny rodzaj eventu, którego raczej nie kojarzymy z typowymi imprezami firmowymi. Tymczasem coraz więcej przedsiębiorstw interesuje się podobnymi wydarzeniami, traktując je w kategorii świetnego sposobu na zwiększenie atrakcyjności wydarzenia organizowanego dla pracowników, np. z okazji jubileuszu firmy czy podpisania ważnego kontraktu. O jakich zasadach trzeba pamiętać szykując się do takiego przedsięwzięcia? Sprawdź w naszym poradniku.

Wynajęcie gwiazdy

To najtrudniejszy, a przede wszystkim najkosztowniejszy etap przygotowań do koncertu. Aby wydarzenie było rzeczywiście atrakcyjne dla pracowników i miało unikalny charakter, warto sięgnąć głębiej do portfela i postarać się o wynajęcie prawdziwej gwiazdy. Tutaj wszystko rozbija się o stawki. Zespoły i wokaliści modni kilka czy kilkanaście lat temu biorą minimum 10 tysięcy złotych za godzinny występ. W przypadku muzyków będących aktualnie na topie trzeba się liczyć z nawet potrojeniem tej kwoty.

Odpowiednie warunki lokalowe

To należy już ustalić z managerem wykonawcy, którego zapraszamy. Zespoły i soliści miewają dość specyficzne oczekiwania odnośnie do wielkości obiektu oraz panujących w nim warunków. Przykładowo: nie wszyscy chcą grać w małych klubach czy w siedzibach firm z przyczyn wizerunkowych (co zakrawa na ironię, skoro mówimy o – jakby nie patrzeć – graniu do kotleta). Zanim więc wynajmiemy jakiś lokal trzeba koniecznie upewnić się, że zabukowana gwiazda nie ma żadnych specjalnych wymagań.

Kwestie logistyczne

Bezwzględnie trzeba ustalić z managerem wykonawcy, kto odpowiada za sprzęt nagłośnieniowy i scenę. Wiele zespołów dysponuje własnym zapleczem logistycznym, ale oczekuje dodatkowej zapłaty za jego wynajęcie. Stawki potrafią być absurdalne, dlatego najlepiej będzie porozumieć się z właścicielem obiektu, który być może jest w stanie zorganizować całe zaplecze audiowizualne i sceniczne.

Impreza tylko dla pracowników czy też dla osób z zewnątrz?

Nad tym trzeba się bardzo dokładnie zastanowić, ponieważ lepiej będzie uniknąć sytuacji, w której pracownicy we własnym zakresie zaczną zapraszać na koncert znajomych, nie informując o tym przełożonego. Jeśli ma to być impreza całkowicie zamknięta, należy od razu przekazać taką wiadomość pracownikom oraz uzgodnić to z managerem wykonawcy – znów dlatego, że niektórzy artyści zastrzegają sobie minimalną liczbę uczestników koncertu.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry