Data wpisu: 15.08.2017

Jak zaangażować uczestników konferencji? Poznaj najlepsze sposoby

Konferencja czy jakiekolwiek inne wydarzenie o charakterze biznesowym jest świetną okazją do nawiązania silnych relacji z kontrahentami, a także do zaprezentowania swojej oferty szerszemu gronu. W teorii brzmi świetnie, ale w praktyce firmy bardzo często skarżą się na to, że uczestnicy wychodzą w połowie wydarzenia lub w ogóle się na nim nie pojawiają. Jest to klasyczny problem, który zawsze ma jedno źródło: organizator konferencji nie zadbał o odpowiednie zaangażowanie uczestników. Jak to zrobić? Podpowiadamy.

Dlaczego zaangażowanie uczestników jest takie ważne?

Zaangażowanie tak naprawdę zaczyna się już na etapie, gdy zaproszona osoba decyduje o tym, czy pojawi się na wydarzeniu. Jeśli program jest nudny, sztampowy i nie sposób znaleźć w nim niczego interesującego, to albo zaproszenie trafi do kosza, albo przejmie je pracownik najniższego szczebla, któremu zależy wyłącznie na poczęstunku i gadżetach reklamowych.

Zaangażowanie uczestników jest niezwykle ważne w środkowej części wydarzenia. To newralgiczny moment, gdy zwykle organizowana jest krótka przerwa – wielu gości wykorzystuje to, aby wyjść po angielsku. Robią tak, bo obawiają się dalszej nudy i straty czasu.

Dlatego w tym momencie musi pojawić się coś, co przykuje uwagę zgromadzonych – najlepiej, jeśli będzie to obietnica czegoś wyjątkowego, na co trzeba trochę poczekać (napięcie będzie rosło, a to zawsze wpływa na koncentrację).

Zaangażowani goście konferencji znacznie bardziej skupiają się na głównym temacie wydarzenia i oczywiście lepiej je zapamiętują. Po powrocie do domu nie mają wrażenia, że właśnie  zmarnowali kilka godzin życia.

Pamiętaj

Nudna konferencja bez żadnych elementów angażujących uczestników przechodzi do historii bez echa i niekoniecznie dobrze wpływa na markę organizatora.

To na pewno zaangażuje Twoich gości!

Jest wiele sprawdzonych sposobów na to, aby konferencja czy inne wydarzenie były sukcesem zarówno na polu merytorycznym, jak i marketingowym, rozrywkowym oraz towarzyskim. Połączenie wszystkich tych elementów gwarantuje sukces organizatora. Oto kilka propozycji:

  • Zaproszenie osobowości – może to być osoba o wielkim autorytecie w branży lub po prostu budząca powszechny podziw. Wystąpienie/szkolenie z udziałem takiego gości jest świetnym gwoździem programu i wydarzeniem, na które się czeka.
  • Konkurs – czy jest coś bardziej angażującego niż wizja zdobycia atrakcyjnej nagrody? Uczestnicy konferencji mogą się np. dowiedzieć, że ostatnim aktem wydarzenia będzie losowanie numerów zaproszeń. Wygrani otrzymają nagrodę – ważne, aby była ona naprawdę wartościowa. Uwierz – 90% gości zaczeka na to losowanie.
  • Przełomowe wydarzenie – na pewno kojarzysz Steve'a Jobsa, zmarłego szefa firmy Apple. Konferencje tej marki zawsze gromadziły tysiące dziennikarzy i interesowały niemal cały świat. Dlaczego? Ponieważ pojawienie się Jobsa na scenie było zwiastunem zaprezentowania jakiegoś przełomowego urządzenia. Zrób to samo przy okazji swojej konferencji. Obiecaj uczestnikom, że zobaczą coś nowatorskiego, co zmieni Twoją branżę (nawet jeśli jest to odrobinę naciągane).

Zaangażowanie uczestników to klucz do zorganizowania udanej konferencji, o której będzie się mówić w branży jeszcze długo po jej zakończeniu. Nie idź na skróty i nie korzystaj wyłącznie z utartych schematów – czasami naprawdę warto nieco zaryzykować!


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry