Konferencja czy jakiekolwiek inne wydarzenie o charakterze biznesowym jest świetną okazją do nawiązania silnych relacji z kontrahentami, a także do zaprezentowania swojej oferty szerszemu gronu. W teorii brzmi świetnie, ale w praktyce firmy bardzo często skarżą się na to, że uczestnicy wychodzą w połowie wydarzenia lub w ogóle się na nim nie pojawiają. Jest to klasyczny problem, który zawsze ma jedno źródło: organizator konferencji nie zadbał o odpowiednie zaangażowanie uczestników. Jak to zrobić? Podpowiadamy.
Zaangażowanie tak naprawdę zaczyna się już na etapie, gdy zaproszona osoba decyduje o tym, czy pojawi się na wydarzeniu. Jeśli program jest nudny, sztampowy i nie sposób znaleźć w nim niczego interesującego, to albo zaproszenie trafi do kosza, albo przejmie je pracownik najniższego szczebla, któremu zależy wyłącznie na poczęstunku i gadżetach reklamowych.
Zaangażowanie uczestników jest niezwykle ważne w środkowej części wydarzenia. To newralgiczny moment, gdy zwykle organizowana jest krótka przerwa – wielu gości wykorzystuje to, aby wyjść po angielsku. Robią tak, bo obawiają się dalszej nudy i straty czasu.
Dlatego w tym momencie musi pojawić się coś, co przykuje uwagę zgromadzonych – najlepiej, jeśli będzie to obietnica czegoś wyjątkowego, na co trzeba trochę poczekać (napięcie będzie rosło, a to zawsze wpływa na koncentrację).
Zaangażowani goście konferencji znacznie bardziej skupiają się na głównym temacie wydarzenia i oczywiście lepiej je zapamiętują. Po powrocie do domu nie mają wrażenia, że właśnie zmarnowali kilka godzin życia.
Pamiętaj
Nudna konferencja bez żadnych elementów angażujących uczestników przechodzi do historii bez echa i niekoniecznie dobrze wpływa na markę organizatora.
Jest wiele sprawdzonych sposobów na to, aby konferencja czy inne wydarzenie były sukcesem zarówno na polu merytorycznym, jak i marketingowym, rozrywkowym oraz towarzyskim. Połączenie wszystkich tych elementów gwarantuje sukces organizatora. Oto kilka propozycji:
Zaangażowanie uczestników to klucz do zorganizowania udanej konferencji, o której będzie się mówić w branży jeszcze długo po jej zakończeniu. Nie idź na skróty i nie korzystaj wyłącznie z utartych schematów – czasami naprawdę warto nieco zaryzykować!
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.