Masz pomysł na świetny event firmowy, który powinien zainteresować tysiące osób i tym samym zagwarantować zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki? To już 1/3 sukcesu! Kolejnymi fragmentami układanki są: profesjonalna organizacja wydarzenia oraz jego wypromowanie. W tym wpisie zajmiemy się właśnie promocją. Bez niej nawet rewelacyjny event będzie wyłącznie imprezą dla wtajemniczonych, a tego przecież nie chcemy. Jak w takim razie wypromować event firmowy? Poznaj 6 najskuteczniejszych sposobów.
- Media – lokalne media są znakomitym narzędziem promocji wydarzenia, o ile oczywiście ma ono na tyle duży rozmach, aby radio, gazety i telewizja się nim zainteresowały. Media lubią „smaczki”, dlatego obmyślając plan imprezy warto postawić na coś nośnego, np. element charytatywny. Koniecznie pamiętaj o monitorowaniu mediów. Zajmują się tym wyspecjalizowane firmy, które dostarczą Ci raport na temat liczby informacji, jakie pojawiły się w mediach i ich zasięgu.
- Facebook – Twoja firma ma profil na Facebooku? Poinformuj znajomych o zbliżającym się evencie! Koniecznie załóż też stronę wydarzenia, z dokładnym opisem szykowanych atrakcji, datą i czasem trwania.
- Strona www – jeśli budżet na to pozwala, a wydarzenie ma odpowiedni rozmach, bardzo dobrym pomysłem będzie stworzenie osobnej strony internetowej poświęconej tylko temu eventowi. Jest to szczególnie ważne, jeśli udział jest biletowany – wówczas uczestnicy będą mogli się rejestrować za pośrednictwem strony. Oczywiście witryna musi być odpowiednio promowana – tutaj polecamy uruchomienie kampanii AdWords.
- Plakaty i ulotki – klasyczne, ale wciąż bardzo skuteczne formy promocji. Są o wiele tańsze niż bannery, a mogą trafić do ogromnej rzeszy osób potencjalnie zainteresowanych wydarzeniem. Pamiętaj, że skuteczność drukowanych nośników reklamy jest uzależniona od atrakcyjnej, przejrzystej szaty graficznej i oczywiście dobrej zawartości tekstowej.
- Reklama tradycyjna – jeśli nie chcesz liczyć na bezinteresowną przychylność mediów, to możesz im po prostu zapłacić za rozreklamowanie wydarzenia. Przeprowadź analizę rynku i oceń, które media mają największy zasięg w Twojej miejscowości. Wykup w nich reklamy – spoty radiowe i telewizyjne oraz reklamy prasowe. Im bliżej wydarzenia, tym częstotliwość emisji reklam powinna być większa. Możesz również postawić na reklamę internetową, jednak wówczas zalecamy stworzenie strony wydarzenia, o czym wspomnieliśmy w punkcie 3.
- Mailing – wysyłka maili reklamowych to wciąż jedno z najlepszych narzędzi promocji. Choć większość wiadomości trafia od razu do kosza, to te, które zostaną przeczytane, bardzo często przekonują odbiorców do wzięcia udziału w wydarzeniu. Pamiętaj o tym, że mail musi być zwięzły, atrakcyjny wizualnie i treściowo (odpowiedni tytuł wiadomości, sugestywna treść). Bazę adresów możesz kupić na wolnym rynku, a mailing zrealizować za pośrednictwem jednego z wielu programów lub korzystając z pomocy organizatora wydarzenia.
Na promocji eventu nie warto oszczędzać, ponieważ sukces wydarzenia jest ściśle uzależniony od tego, jak wiele osób weźmie w nim udział, a przynajmniej się o nim dowie. To zwiększa szansę na to, że wśród gości znajdą się Twoi przyszli klienci.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski