Żyjemy w bardzo szybkich czasach. Na ulicy mijamy mnóstwo spieszących się gdzieś osób, które nie odrywają wzroku od ekranu smartfona. Stanowi to duże wyzwanie dla firm, które chcą skorzystać z marketingu bezpośredniego i zorganizować jakąś akcję specjalną w przestrzeni publicznej. Samo rozdawnictwo gadżetów czy ustawienie stoiska handlowego dziś już nie wystarczy. Trzeba sięgnąć po coś, co nadal może intrygować. Mamy świetną propozycję: to flash mob.
Flash moby stały się bardzo modne kilkanaście lat temu. Idea była prosta. Grupa ludzi umawiała się, że w danym miejscu i o określonej porze wykonają jakąś spontaniczną akcję. Mogło to być cokolwiek, np. zastygnięcie w bezruchu czy odśpiewanie jakiejś popularnej piosenki. Chodziło wyłącznie o zabawę i tzw. zgrywę.
Popularyzacja flash mobów nastąpiła wraz z rozwojem mediów społecznościowych. Moda szybko przeniosła się ze Stanów Zjednoczonych do Europy, aż w końcu trafiła do Polski. Potencjał flash mobów został zauważony przez branżę reklamową i dziś wykorzystuje się je podczas akcji promocyjnych.
Oczywiście flash moby, które są organizowane w celach marketingowych, nie mają w sobie nic ze spontaniczności. Są szczegółowo wyreżyserowanymi wydarzeniami, w których organizacji specjalizują się agencje eventowe. Najczęściej wynajmuje się na nie statystów, ale bardzo ważne jest, by w akcję zaangażować także zwykłych przechodniów.
Praktycznie wszędzie, gdzie tylko gromadzą się ludzie. Najpopularniejszymi miejscami do organizacji akcji typu flash mob są:
Organizacja flash moba w takim miejscu gwarantuje przede wszystkim ogromną widownię. Bardzo ważny jest tutaj oczywiście moment wydarzenia, czyli wybranie takiej pory, w której istnieje największa szansa na przykucie uwagi tłumu, a w szczególności przedstawicieli grupy docelowej marki.
Największą korzyścią z takiej akcji jest zwrócenie uwagi na produkt. Może to być cokolwiek, np. nowy spektakl w teatrze, nowy model kosiarki do trawy, nowy model samochodu czy nowy kanał telewizyjny. Wszystko jest kwestią znalezienia dobrego pomysłu i jego perfekcyjnej realizacji.
Nie ma takiej opcji, by przechodnie nie zainteresowali się kreatywnym flash mobem. Tym samym na pewno zapoznają się z marką. Jest to wciąż dość oryginalna i niezbyt często spotykana forma promocji. Warto więc wykorzystać efekt świeżości i postawić na flash mob kosztem np. sztampowej akcji ulotkowej.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.