Choć coraz więcej przedsiębiorców deklaruje, że przenoszą swoje biznesy do sieci, to tradycyjne targi branżowe nadal mają rację bytu i przyciągają tłumy zwiedzających. Nie ma w tym przypadku: targi umożliwiają zapoznanie się z ofertami różnych firm w jednym miejscu i czasie, co z perspektywy potencjalnego klienta jest ogromną zaletą. Jeśli podjąłeś decyzję o wystawieniu swojej firmy na targach, to przede wszystkim musisz zadbać, aby nie zginąć w gąszczu innych marek. Jak to zrobić? Sprawdź kilka skutecznych porad.
Organizator targów na pewno narzuci Ci kwestie techniczne związane z budową stoiska. Nie powinien natomiast robić problemów w zakresie uatrakcyjnienia punktu prezentacji oferty firmy. To już zależy wyłącznie od Twojego zaangażowania. Dobra rada: budowę stoiska targowego warto zlecić wyspecjalizowanej firmie, która dostarczy projekt graficzny. Tutaj liczy się kreatywność i dopasowanie wyglądu stoiska do charakteru marki.
Nic tak nie przyciąga zwiedzających na stoisko firmy, jak właśnie atrakcyjne gadżety reklamowe. Ponieważ mówimy tutaj o imprezie masowej, należy postawić na gadżety nadające się do tzw. rozdawnictwa. Nie muszą to być drogie, spektakularne przedmioty: w zupełności wystarczą pendrivy, smycze, długopisy reklamowe, kubki czy czapeczki.
Pamiętaj!
Im więcej gadżetów rozdasz, tym większa szansa, że klienci zapamiętają Twoją markę i w przyszłości skorzystają z jej oferty.
To, czy możesz je rozdawać, musisz oczywiście ustalić z organizatorem targów. Zdarza się, że wystawcy mają zakaz kolportowania materiałów drukowanych na terenie imprezy za pośrednictwem wynajętych przez siebie hostess. W takiej sytuacji radzimy dogadać się z organizatorem i zaproponować mu, aby to jego hostessy rozdawały Twoje materiały promocyjne.
Dobrze zaprojektowana ulotka na pewno zwróci uwagę gości imprezy i zachęci ich do osobistego odwiedzenia stoiska firmy. Dlatego nie oszczędzaj ani na projekcie, ani na profesjonalnej treści, ani tym bardziej na druku.
Tak zwany „event podczas eventu” to bardzo skuteczny sposób na przyciągnięcie zwiedzających. Nie musi to być wcale konkurs. Wszystko zależy tutaj od charakteru imprezy i Twojej oferty. Jeśli np. produkujesz żywność, to bezwzględnie zaproponuj zwiedzającym degustację Twoich produktów. Jeśli dostarczasz zaawansowane rozwiązania IT, pomyśl o tym, aby zaprezentować na stoisku praktyczne wykorzystanie konkretnego narzędzia.
Podczas targów świetnie sprawdzają się też konkursy, które zawsze motywują zwiedzających do zajrzenia na stoisko firmy – nawet jeśli nagrody są skromne.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.