Firmy coraz częściej zauważają, że zadowolenie i komfort pracowników maja kluczowy wpływ na sukces finansowy przedsiębiorstwa. O atrakcyjności danego miejsca pracy decyduje już nie tylko pensja, ale także atmosfera oraz zaangażowanie pracodawcy w jej budowanie. Nie dziwi zatem, że firmy szukają przeróżnych sposobów na to, aby zaktywizować pracowników i mocniej związać ich z przedsiębiorstwem. Jednym z najciekawszych i najłatwiejszych do wdrożenia pomysłów jest zorganizowanie gry terenowej. Podpowiadamy, jak się za to zabrać.
Gry terenowe do niedawna w ogóle nie kojarzyły się ze światem biznesu. Organizowano je głównie z myślą o paczkach znajomych, którzy chcieli wspólnie i aktywnie spędzić wolny czas. Stopniowo ten model został jednak „zaanektowany” przez agencje eventowe obsługujące przedsiębiorstwa. Gry terenowe stały się ważnym elementem szeroko rozumianego procesu integrowania zespołów pracowników oraz uatrakcyjniania wyjazdów firmowych.
Gra terenowa to wydarzenie organizowane na świeżym powietrzu, niekoniecznie jednak na łonie natury. Świetne warunki do zabawy tworzy nam przestrzeń miejska. Wszystko zależy oczywiście od tematu wydarzenia. Gry terenowe mogą opierać się na rywalizacji, rozwiązywaniu łamigłówek, szukaniu różnych przedmiotów czy zwykłej zabawie z elementami sportu.
Najważniejszym i najbardziej charakterystycznym elementem gry terenowej jest to, że uczestnicy muszą ze sobą współpracować – czy to w małych grupach, czy jako cały zespół. Widzimy więc, że jest to naturalny sposób na budowanie wzajemnego zaufania między pracownikami. Gra pozwala też zorientować się, kto ma jakie talenty, na kogo można liczyć w trudnych momentach, kto ma zdolności logistyczne, a kto lepiej sprawdza się w wykonywaniu poleceń.
Gra terenowa pozwala zatem ocenić przedsiębiorcy, jak jego podwładni zachowują się w sytuacjach stresowych, jak radzą sobie z wyzwaniami poza biurem. Wynika z tego oczywista korzyść: właściciel firmy dowiaduje się, z kim właściwie pracuje, może też o wiele precyzyjniej wskazać potencjalnych liderów zespołu.
Nie zapominajmy oczywiście o korzyściach dla samych pracowników. Gra terenowa jest znakomitą formą odskoczni od codziennych obowiązków. Pozwala spędzić czas wśród współpracowników, ale w zdecydowanie luźniejszej atmosferze. To sprzyja nawiązywaniu bliższych relacji, co przekłada się na poprawę atmosfery w miejscu pracy. Pracownik widząc, że pracodawca inwestuje w aktywizację zespołu, mocniej związuje się z firmą i dostrzega głębszy sens w dalszym wykonywaniu swoich obowiązków zawodowych.
Na koniec ważna podpowiedź: za organizację gry terenowej dla pracowników powinni się zabrać profesjonaliści. Liczy się wybór atrakcyjnego motywu przewodniego oraz perfekcyjne przygotowanie zaplecza imprezy, jak również jej poprowadzenie. Takie eventy warto organizować regularnie, nie tylko przy okazji wyjazdu integracyjnego.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.