Chcesz zorganizować konferencję biznesową, ale martwisz się niską frekwencją? Twoje obawy mogą okazać się słuszne. Z pewnością nie wszyscy zaproszeni goście zechcą wziąć udział w wydarzeniu i niekoniecznie jest to Twoja wina. Po prostu ludzie wykazują coraz mniejszą ochotę uczestnictwa w konferencjach, mając ku temu różne powody. W tym wpisie wymienimy najważniejsze z nich.
Nuda
To podstawowy argument, jakiego używają osoby mające już doświadczenie w braniu udziału w konferencjach biznesowych. Zaproszeni goście są przekonani, że znów wysłuchają tych samych frazesów, a jedyną atrakcją będzie kącik cateringowy.
Aby przekonać gości, że na Twojej konferencji nudno nie będzie, zadbaj o jakieś elementy rozrywkowe. Nie musi to być od razu koncert znanego zespołu, ale dlaczego nie pomyśleć o zatrudnieniu znanej osobistości do poprowadzenia konferansjerki? Ciekawym pomysłem są też pokazy możliwości sprzętu czy spotkanie z jakimś branżowym autorytetem.
Marketingowy bełkot
Tego obawiają się praktycznie wszyscy uczestnicy konferencji. Takie imprezy zwykle są okazją do tego, aby firmy mogły wypromować swoje usługi i produkty. Problem w tym, że większość prezentacji odbywa się według tego samego scenariusza, a uczestnicy nie dowiadują się niczego, czego wcześniej nie wyczytaliby w ulotkach.
Zadbaj więc o to, aby konferencja miała naprawdę solidny fundament merytoryczny. W zaproszeniu określ tematykę spotkania, podziel wydarzenie na panele dotyczące różnych aspektów Twojej branży, zaproś znanych ekspertów, rozważ też organizację warsztatów dla uczestników.
Wtórność
Schematyczność konferencji sprawia, że uczestnicy zaczynają je traktować jako stratę czasu. Tutaj znów kłania się kreatywny dobór tematyki i metod jej przedstawiania. Może warto wyjść poza schemat i nie proponować ludziom przesiadywania w sali konferencyjnej, ale zaprosić ich np. do miejsca, które budzi ciekawość? Sugestywnym przykładem jest organizacja konferencji poświęconej wydobyciu węgla w czynnej kopalni.
Brak korzyści
Kiedy ktoś Ci powie: przebiegnij 100 metrów, a na końcu dostaniesz 100 złotych, to pewnie poważnie rozważysz wzięcie udziału w tym przedsięwzięciu. Z uczestnikami konferencji jest podobnie. Jeśli nie widzą oni żadnego sensu w tym, aby poświęcić swój cenny czas na zjawienie się w jakimś miejscu i wysłuchanie czyichś prezentacji, to po prostu tego nie zrobią.
Co może być korzyścią dla uczestników konferencji? Poza wspomnianą już obietnicą zdobycia wiedzy powinno to być coś namacalnego. Na przykład certyfikat podpisany przez branżowy autorytet. Nie zapomnij też o upominkach – nawet drobne gadżety skutecznie zachęcają do pojawienia się na konferencji.
Jak w takim razie zachęcić zaproszonych gości do wzięcia udziału w konferencji? Najprostsze rozwiązania okazują się być najskuteczniejsze. Złóż niepowtarzalną obietnicę. Zapewnij, że każdy uczestnik wyjdzie z konferencji bogatszy o coś, co ma dla niego dużą wartość. Wiedzę? Emocje? Kontakty biznesowe? To już zostawiamy Tobie. Pamiętaj również, aby nie zdradzać zbyt wiele, bo to, co nieznane, przyciąga znacznie mocniej.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.