Data wpisu: 22.02.2016

Tanie gadżety reklamowe – 5 powodów, dla których to naprawdę kiepski pomysł

Pomyśl o tym, że idziesz na spotkanie biznesowe z bardzo ważnym kontrahentem. Chcesz wypaść świetnie, co da Ci szansę podpisania lukratywnego kontraktu i zapewni zlecenia na co najmniej kilka lat. Zastanawiasz się, co na siebie włożyć. W końcu wybierasz dżinsy, sportowe buty, t-shirt z kosza z hipermarketu i marynarkę z second-handu. Absurd? Oczywiście, że tak. Dlaczego więc sądzisz, że inwestując w tanie gadżety reklamowe efekt będzie lepszy niż w przypadku założenia na ważne spotkanie najgorszych ciuchów? To działa dokładnie tak samo – profesjonalny wizerunek firmy ma kolosalne znaczenie.

Jeśli wciąż nie przekonaliśmy Cię, że zamówienie najtańszych gadżetów jest złym pomysłem, zapraszamy do przeczytania tego poradnika. Mamy 5 twardych argumentów przeciwko eksperymentowaniu z wizerunkiem firmy.

  1. Będziesz miał problem ze znalezieniem rzetelnego wykonawcy – branża producentów gadżetów reklamowych dynamicznie się rozwija, ale trzyma także pewnych zasad. Czołowe firmy już dawno porzuciły politykę walki na najniższe ceny i wykrwawiania się kosztem kolejnych zamówień. Wiedzą bowiem, że na dobry produkt jest zapotrzebowanie. Tanie gadżety reklamowe, w praktyce niewiadomego pochodzenia i o bardzo słabej jakości są marginesem rynku i na szczęście nie ma nie wielkiego zapotrzebowania. Wolisz więc być w gronie firm rozumiejących, że jakość ma znaczenie, czy też eksperymentować z opinią Twoich klientów?
     
  2. Tanie gadżety reklamowe są kosztem, a dobre inwestycją – radzimy Ci zapamiętać te słowa, bo idealnie oddają one specyfikę naszej branży i generalnie reklamy. Wszelkie działania promocyjne prowadzisz przecież po to, aby osiągnąć konkretny efekt wizerunkowy i sprzedażowy, prawda? W takim razie inwestujesz. Jeśli natomiast postawisz na tanie gadżety reklamowe, to możesz mieć pewność, że po prostu wyrzucasz pieniądze w błoto, bo efekt będzie żaden, a wręcz może być odwrotny od zamierzonego.
     
  3. Popsujesz sobie opinię – postaw się w roli klienta. Otrzymujesz w prezencie pendrive, który nie działa lub rozpada się w dłoniach. Może to być także koszulka, która po pierwszym praniu nadaje się co najwyżej do mycia nią podłogi. Co sobie pomyślisz o firmie, która tak Cię potraktowała? No właśnie. Gadżety reklamowe mają poprawiać wizerunek Twojego biznesu, budować jego rozpoznawalność, być korzyścią dla klientów, którzy w przyszłości się za to odwdzięczą.
     
  4. Problemy z realizacją zamówienia – firmy, które walczą o klienta najniższą ceną i oferują tanie gadżety reklamowe najczęściej zamawiają je na Dalekim Wschodzie. Same tak naprawdę nie wiedzą, co przypłynie do nich w kontenerach. Ryzykują wiedząc, że zawsze znajdą się klienci nastawieni wyłącznie na cięcie kosztów. W razie „wpadki” mogą przecież powiedzieć: „Chciał Pan tanio, to jest tanio”. I będą miały rację! Rzetelni producenci gadżetów reklamowych dbają o swoją markę, bo wiedzą, że w ten sposób pracują na rynkową pozycję. Odpowiadają za to, aby gadżet był zgodny z zamówieniem i prezentował wysoką jakość.
     
  5. Brak kreatywności – nie można liczyć na to, że zamawiając najtańsze gadżety reklamowe otrzymamy produkt stworzony dokładnie z naszymi wytycznymi, dopasowany do naszej marki i jej grupy docelowej. To zawsze będzie tzw. „masówka”, czyli coś, co w żaden sposób nie wyróżni firmy. Klienci takie cuda potrafią rozpoznać i taki gadżet nigdy nie będzie dla nich wartościowy.
     

Tanie gadżety reklamowe nie są produktem adresowanym do poważnych firm. Mamy nadzieję, że nasz poradnik wystarczająco Ci to zobrazował.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry