Gadżety reklamowe od zawsze były uznawane za ten rodzaj narzędzia marketingu, które oferuje perfekcyjny stosunek ceny do skuteczności. Przedsiębiorcy oczywiście mają szerokie pole do popisu w zakresie wybierania upominków dopasowanych zarówno do oczekiwań klientów, jak i wizerunku marki. Nie ma żadnego problemu z tym, aby zamówić drogie, ekskluzywne gadżety i zrobić piorunujące wrażenie na obdarowanej osobie. Nadal jednak największą popularnością wśród firm cieszą się tanie gadżety reklamowe. Samo słowo „tanie” brzmi dojść pejoratywnie, ale faktem jest, iż upominki z niskiej półki cenowej nadal świetnie się bronią. Inwestycja w nie wcale nie musi być więc złym pomysłem, o czym przekonujemy w naszym poradniku.
To stara zasada, która działa w każdej dziedzinie życia. Bywają sytuacje, w których klasa gadżetu reklamowego ma drugorzędne znaczenie. Klienci bardziej doceniają sam gest i to, że marka o nich pomyślała. Nie zwracają aż takiej uwagi na wartość przedmiotu, jego przydatność czy estetykę. Ważniejsze jest, że zostali zauważeni i poczuli, że są w centrum zainteresowania marki. Nieprzypadkowo wciąż zdecydowanie najpopularniejszymi gadżetami reklamowymi są te najtańsze, czyli chociażby długopisy, ołówki, pendrive’y.
Tanie gadżety reklamowe są niezastąpione podczas kampanii, która ma na celu szybkie zwiększenie rozpoznawalności marki. Nikt rozsądny nie zainwestuje grubej gotówki w upominki o dużej wartości, które ostatecznie mogą tracić w ręce zupełnie przypadkowych osób, na tym etapie niebędących przedstawicielami grupy docelowej marki. Akcje masowego rozdawnictwa gadżetów to chociażby różnego rodzaju festyny, promocje uliczne, pokazy, koncerty etc.
Zaskoczenie? A jednak to prawda. Część konsumentów świadomie odmawia przyjmowania drogich gadżetów reklamowych, aby nie czuć się w obowiązku do skorzystania z oferty marki. Wciąż pokutuje takie myślenie: jeśli wezmę to piękne pióro, to na pewno firma będzie później do mnie wydzwaniać i prosić o podjęcie decyzji zakupowej. Z tanimi gadżetami reklamowymi jest zupełnie inaczej. Konsumenci są bardziej otwarci na ich przyjmowanie, bo wartość przedmiotu ich nie onieśmiela.
Nie zapominajmy również o tym, że zakup tanich gadżetów reklamowych wiąże się z bardzo niskim ryzykiem inwestycyjnym. Nawet jeśli kampania nie do końca „chwyci”, to przedsiębiorca niewiele straci, a zawsze też będzie mógł rozdawać upominki przy każdej okazji, na przykład dołączając je do przesyłki z ofertą handlową.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.