Kto nie lubi słodyczy? Nawet jeśli ktoś naprawdę za nimi nie przepada, to zdecydowanie jest w mniejszości. Warto pójść tym tropem i wykorzystać powszechną miłość do słodyczy w celach promocyjnych. Nie jest to oczywiście żadne odkrycie – firmy promują się przy pomocy słodyczy od lat. Jednak na współczesnym, niesamowicie konkurencyjnym rynku, bardzo ważne jest zintensyfikowanie tych działań i zaskoczenie czymś klientów. Słodycze reklamowe świetnie się do tego nadają. Poznaj 5 najważniejszych argumentów, które przemawiają za tym, aby oprzeć na nich firmową kampanię promocyjną.
- Pozytywne skojarzenia – lubimy słodycze nie tylko dlatego, że są smaczne. Przede wszystkim duża dawka cukru sprawia, że mózg zaczyna czuć się błogo, a więc jest nam przyjemnie (uwalnia się serotonina). Czy dla firmy jest coś lepszego niż fakt, że jej logo towarzyszy klientom w chwilach szczęścia? Znak firmowy będzie przez nich kojarzony z czymś przyjemnym, a to bezcenna korzyść.
- Łatwa dystrybucja – słodycze reklamowe można wręczać klientom podczas specjalnych okazji, częstować nimi w biurze czy rozdawać na konferencjach i targach. Jest to bardzo uniwersalny gadżet, który każdy chętnie przyjmie i nie będzie mieć poczucia, że właśnie bierze udział w jakiejś szeroko zakrojonej kampanii marketingowej.
- Niska cena – słodycze reklamowe należą do najtańszych gadżetów, a już szczególnie w relacji do ich skuteczności. Zwykłe krówki można kupić za około 20 złotych za kilogram. Minimalne zamówienie to zazwyczaj około 30 kilogramów, a więc firma inwestuje zaledwie kilkaset złotych zyskując przy tym ogromną ilość bardzo ciekawych narzędzi promocyjnych.
- Wiele opcji do wyboru – nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Gadżetem może być każdy słodycz: czekolada, cukierki, landrynki, lizaki, torty, ciastka, żelki itd. Dzięki temu, znając preferencje swoich klientów, można dopasować słodycze do ich gustu. Co więcej słodkie gadżety mogą mieć praktycznie dowolną wielkość i kształt – czyli np. przybrać formę znaku firmowego lub brand hero marki.
- Gadżet, który trafia do najważniejszych odbiorców – czyli do dzieci. Jak już wielokrotnie wspominaliśmy nie ma lepszego sposobu na zaskarbienie sobie przychylności klientów niż uszczęśliwienie ich pociech. Słodycze reklamowe są uwielbiane przez najmłodszych, a to gwarantuje, że marka będzie funkcjonować w kontekście pozytywnych skojarzeń.
Oczywiście planując kampanię przy użyciu słodyczy reklamowych trzeba pamiętać o bardzo ważnej kwestii: jakości. Nikt nie chce być zawiedziony smakiem cukierka, czekolady czy wafelka. Dlatego absolutnie nie wolno na tym oszczędzać.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski