Może to nie jest zgodne z dzisiejszym trendem bycia „fit”, ale w reklamie przecież chodzi wyłącznie o wyniki. Skuteczną kampanię reklamową można wesprzeć nawet bardzo drobnymi gadżetami. Są nimi słodycze. Cukierki zawinięte w firmowy papierek to bardzo sympatyczne narzędzie promocji, które naprawdę pomaga nam w dotarciu do klientów. W końcu, jak głosi przysłowie: przez żołądek do serca, prawda?
Przygotowaliśmy dla Was 5 ciekawych przykładów wykorzystania słodkich gadżetów reklamowych w jednej z Waszych akcji promocyjnych.
- Cukierki reklamowe dla dzieci, ale nie tylko – to nieprawda, że cukierki w papierku z elementami identyfikacji wizualnej firmy są gadżetem mało poważnym. Korzystają z nich nawet wielkie przedsiębiorstwa, bo... większość z nas lubi słodycze. Oczywiście jest to drobiazg, dlatego świetnie nadaje się do niezobowiązującego rozdawania podczas targów, konferencji czy zewnętrznych akcji promocyjnych. Cukierki rozdajemy nie tylko dzieciom, ale też dorosłym – w końcu to na ich uwadze najbardziej nam zależy. Najbezpieczniejsze są krówki – lubią je niemal wszyscy. Pamiętajmy, aby bardzo przyłożyć się do projektu opakowania.
- Lizaki z logo firmy – bardziej zaawansowany, ale przez to jeszcze fajniejszy pomysł na wykorzystanie słodyczy do promocji. Lizak oczywiście musi mieć odpowiednie rozmiary, aby zmieściło się na nim logo, a nawet hasło firmy. Ciekawym pomysłem jest zorganizowanie akcji specjalnej z okazji np. Walentynek – wówczas lizaki w kształcie serca można rozdawać zakochanym.
- Tort firmowy – świetny sposób na zdobycie sobie przychylności klientów – szczególnie tych obecnych. Tort warto przygotować z okazji urodzin firmy lub innego ważnego wydarzenia związanego z naszym przedsiębiorstwem. Oczywiście powinien on być głównym bohaterem większej imprezy dla klientów. Można jednak sobie pozwolić także na zorganizowanie urodzin w centrum miasta i częstowanie efektownym tortem przechodniów. Ich wdzięczność i uwaga są murowane!
- Paczki okolicznościowe – znakomite narzędzie promocji przy okazji świąt. Takie wypełnione słodyczami paczki rozdajemy naszym kluczowym klientom, którzy bardzo chętnie zaniosą je do swoich domów i przekażą dzieciom czy partnerom. Trzeba wówczas zadbać o odpowiednią prezentację samej paczki i to z niej uczynić kluczowy nośnik elementów identyfikacji wizualnej firmy.
- Specjalne serie okolicznościowe – kolejny ciekawy pomysł na uczczenie jakiegoś ważnego dla naszej firmy – lub naszych klientów – wydarzenia. Tłusty czwartek? Nie sądzicie, że fajnie byłoby dostać od kontrahenta karton z pączkami, oczywiście ozdobiony logiem firmy? Pewnie, że fajnie i tak samo pomyślą praktycznie wszyscy klienci. Tu liczy się kreatywność i zaangażowanie się w takie okazje, które najlepiej pasują do wizerunku naszego biznesu.
Jak widzicie słodycze reklamowe, to nie tylko cukierki. Każdy słodki gadżet może być znakomitym narzędziem promowania firmy, o ile oczywiście dobierzemy go ściśle pod kątem oczekiwań naszej grupy docelowej, zadbamy o jakość produktu i jego odpowiednią prezentację.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski