Data wpisu: 03.08.2022

Pośrednie korzyści z rozdawania gadżetów reklamowych

Wielu przedsiębiorców rozważa wybór narzędzi reklamy wyłącznie pod kątem tego, czy dana kampania będzie mieć bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedażowe. Jest to oczywiście w pełni zrozumiałe – nikt przecież nie chce wydawać pieniędzy bez sensu. Z drugiej jednak strony musimy pamiętać, że marketing ma o wiele szersze znaczenie i może przynieść marce również niepoliczalne, a wcale nie mniej ważne korzyści. Dobrym przykładem są tutaj gadżety reklamowe. Sprawdź najważniejsze pośrednie korzyści wynikające z rozdawania takich upominków klientom.

Lojalność klienta

Już jeden, niekoniecznie bardzo kosztowny gadżet, może spowodować, że zyskamy lojalnego klienta. Zobacz: jeśli masz sklep stacjonarny z ubraniami dla dzieci, to wręczając przy kasie maluchowi balonik czy firmową maskotkę możesz mieć pewność, że rodzic wróci do Twojego sklepu. W ten oto sposób jednorazowa inwestycja będzie pracować na siebie przez wiele kolejnych miesięcy czy nawet lat.

Zyskanie ambasadora marki

Zawsze zachęcamy do tego, aby pomyśleć, co dzieje się z wręczonym gadżetem. Czy klient z niego korzysta? Czy chętnie pokazuje się z nim w towarzystwie? Jeśli tak, to połowa sukcesu za nami. Im częściej klient prezentuje gadżet reklamowy (a tym samym logo marki), tym większa szansa na to, że pośrednio pozyskamy kolejnych klientów.

Dobrze dobrany gadżet, praktyczny i wykonany z solidnych materiałów, może sprawić, że klient stanie się ambasadorem naszej marki – nawet nieświadomie (np. nosząc koszulkę z firmowym logo).

Zapadnięcie marki w pamięci klienta

Każdemu z nas zdarzyło się kiedyś zrobić zakupy w jakimś sklepie i zapomnieć jego nazwy czy adresu www. W efekcie już nigdy więcej do niego nie wróciliśmy. Z punktu widzenia przedsiębiorcy jest to niepowetowana strata.

Aby zminimalizować ryzyko podobnych sytuacji warto zainwestować w choćby drobne gadżety reklamowe. Przykładowo: rozdając klientom zwykłe długopisy sprawisz, że łatwo zapamiętają nazwę Twojej firmy, a nawet gdyby ją zapomnieli, to zawsze mogą sobie o niej przypomnieć zerkając do przybornika na biurku.

Poczucie wdzięczności

Kampania reklamowa z wykorzystaniem gadżetów reklamowych wykorzystuje konstrukcję ludzkiej psychiki. Gdy dostajemy coś np. od znajomego, to czujemy wewnętrzną potrzebę odwdzięczenia się za ten gest. Dokładnie tak samo działa to w przypadku kontaktów z różnego rodzaju markami.

Jeśli rozdasz klientom drobne, praktyczne upominki (a już zwłaszcza rozwiązujące jakieś problemy), to masz niemal gwarancję, że część z nich do Ciebie wróci. Przykładem może być wręczenie klientowi łyżki do butów w sklepie obuwniczym – niby nic, a jednak wywołuje pewną presję zakupową.

Jak widzisz jest kilka naprawdę ważnych korzyści wynikających z rozdawania gadżetów reklamowych, natomiast wcale niemających bezpośredniego przełożenia na sprzedaż i bieżące wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Nie oznacza to natomiast, że można je bagatelizować – w długim terminie mają one kluczowe znaczenie dla sukcesu biznesowego.

 

 


Autor wpisu:
Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry