Popularne metody znakowania gadżetów reklamowych
Gadżet bez oznakowania elementami identyfikacji wizualnej marki pozostaje tylko zwykłym przedmiotem, który nie ma dużej wartości marketingowej. Chcąc podarować jakieś upominki klientom należy zatem zadbać o ich oznakowanie, czyli umieszczenie na nich symboli jednoznacznie kojarzących się z daną marką biznesową – jej nazwy, logo, kolorów, sygnetu, ewentualnie danych kontaktowych.
Istnieje co najmniej kilka metod znakowania gadżetów reklamowych, które różnią się nie tylko efektem estetycznym, ale też trwałością. Te najpopularniejsze krótko omawiamy w naszym artykule.
Dlaczego znakowanie jest ważne?
Znakowanie gadżetów reklamowych to kluczowy element strategii marketingowej, który nie tylko zwiększa rozpoznawalność marki, ale również nadaje upominkom przeznaczonym dla klientów unikalny charakter.
Dzięki znakowaniu marka zyskuje mobilne nośniki elementów identyfikacji wizualnej, które trafiają bezpośrednio do klientów i mogą być przez nich przekazywane dalej. To w naturalny sposób zwiększa zasięg i tym samym rozpoznawalność marki.
Sitodruk
Sitodruk to jedna z najczęściej stosowanych technik do znakowania tekstyliów, takich jak koszulki, torby czy czapki. Sitodruk pozwala na nanoszenie grafik o wysokim nasyceniu kolorów, nawet na dużych powierzchniach. Jest to metoda bardzo opłacalna przy dużych realizacjach, czyli np. znakowaniu sporej partii identycznych gadżetów.
Tampodruk
Ta metoda jest używana głównie do znakowania małych, płaskich lub przestrzennych gadżetów, takich jak długopisy, breloki czy inne tego typu produkty. Tampodruk jest bardzo precyzyjny, co czyni go idealnym wyborem do nanoszenia na gadżety drobnych elementów graficznych, na przykład finezyjnego logo.
Grawerowanie laserowe
Ta metoda szybko zyskuje na popularności i jest coraz chętniej wybierana przez przedsiębiorstwa chcące oznakować swoje gadżety reklamowe z myślą o ich długotrwałym użytkowaniu przez klientów.
Grawerowanie laserowe to przede wszystkim metoda bardzo trwała i estetyczna, idealna do znakowania przedmiotów wykonanych z najróżniejszych materiałów: od tworzywa sztucznego, przez szkło, aż po metal. Często wykorzystuje się ją do znakowania breloków, nośników USB czy galanterii skórzanej.
Grawer laserowy jest nieusuwalny, dzięki czemu elementy identyfikacji wizualnej marki pozostają czytelne w całym okresie użytkowania gadżetu.
Haft
Haft komputerowy stosowany jest głównie na odzieży i tkaninach, takich jak czapki, koszulki, polary. Charakteryzuje się wysoką trwałością oraz znakomitą estetyką.
Sublimacja
Technika ta pozwala na pełnokolorowe, fotorealistyczne druki na materiałach poliestrowych, ceramicznych, a także na specjalnie przygotowanych powierzchniach polimerycznych. Zaletą sublimacji jest trwałość znakowania oraz bardzo dobre nasycenie kolorów.
Wybór konkretnej metody znakowania gadżetów reklamowych zależy przede wszystkim od rodzaju gadżetu, materiału, z jakiego został wykonany, a także od oczekiwanej trwałości, estetyki i oczywiście dostępnego budżetu.
Jeśli nie wiesz, na którą opcję się zdecydować, to już teraz zapraszamy do bezpośredniego kontaktu i skorzystania z fachowego doradztwa ekspertów Soluma Prestige.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.