Data wpisu: 07.03.2016

Jak gadżety reklamowe pomagają w wywieraniu wpływu na decyzję zakupową klienta?

Nie jest żadną tajemnicą, że klientowi czasami trzeba „pomóc” w podjęciu decyzji o zakupie akurat naszego produktu. Dlatego została wymyślona reklama. Jeśli jednak nie stać Cię na wykupienie spotów w telewizji, to poszukaj tańszej, ale wciąż skutecznej formy nacisku na klienta. Podpowiadamy: dobrym pomysłem są gadżety reklamowe. One doskonale wpisują się w teorię, że wywarcie wpływu ma kluczowe znaczenie dla zachęcenia do zakupu.

Nikt nie zna Twojej marki? Nie szkodzi!

Duże, rozpoznawalne firmy mają oczywiście ułatwione zadanie – w ich przypadku naciskiem na klientów jest już ich ugruntowana pozycja i popularność (skoro wszyscy to kupują, to ja też powinienem). Mała firma, która dopiero wchodzi na rynek, nie stoi jednak na straconej pozycji. Musi tylko poszukać bardziej agresywnych form nacisku. Musisz się reklamować.

Znakomitym wsparciem dla reklamy są bez wątpienia gadżety. W ich przypadku mówimy o klasycznym wręcz wywieraniu wpływu na klienta. Pomyśl – o wiele trudniej jest Ci odmówić pomocy sąsiadowi, który kilka dni temu sam w czymś Ci pomógł, prawda? Tak to właśnie działa. Wdzięczność ma ogromny wpływ na nasze zachowania społeczne, w tym konsumenckie.

Jeśli wręczysz klientowi prezent, choćby drobny, to natychmiast zaczynasz wywierać na niego wpływ. Trudniej jest mu odmówić dalszej rozmowy. Trudniej zakończyć spotkanie. Trudniej zrezygnować z zapoznania się z ofertą. Czuje wdzięczność, a więc zrobiłeś pierwszy, ważny krok do rozpoczęcia relacji biznesowej.

Sympatia jest bardzo ważna w biznesie

Choć oczywiście uważamy, że na decyzją zakupową konsumenta wpływ mają przede wszystkim dwa czynniki: cena i potrzeba, to w praktyce wiemy, jak istotne jest także to, w jaki sposób tworzymy relację między firmą oferującą produkt a właśnie klientem. Agresywna reklama jest skuteczna, ale tylko w pewnym stopniu. Czasami opłacalne jest natomiast odwołanie się do zwykłych emocji.

Najlepsi handlowcy zawsze starają się nawiązać nic sympatii z klientem. Utrzymują z nim kontakt nawet długo po samym akcie sprzedaży, ponieważ doskonale wiedzą, że konsument woli mieć poczucie, że kupuje od człowieka, nie od firmy. Co mają do tego gadżety reklamowe?

Wręczając takie drobne prezenty klientom natychmiast wywołujesz u nich uczucie sympatii. Może nie miłości, może nie ekscytacji, ale na pewno zainteresowania Twoją ofertą i spojrzenia na nią bardziej przychylnym okiem. Gadżet momentalnie łamie barierę, co w przypadku relacji biznesowych jest niezwykle ważne.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że w momencie, gdy klient otrzymuje choćby drobny gadżet, oferta od razu zaczyna mieć dla niego namacalną wartość. Przestaje być zbiorem słów i kilkoma kartkami papieru, których pewnie i tak nie przeczyta. Gadżet sam staje się elementem oferty i jej reprezentantem. Wykorzystaj psychologiczne aspekty sprzedaży!


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Przewiń do góry