Być może zdarzyło Ci się już angażować gadżety reklamowe w różnego rodzaju działania promocyjne. Jak oceniasz efekty? Średnio? Umiarkowane zadowolenie z kampanii może wynikać z faktu, iż gadżety zostały wykorzystane w nieodpowiedni sposób lub nie udało się ich dopasować do grupy docelowej. Nie zrażaj się i ponów te działania, tym razem stosując się do 6 podstawowych zasad efektywnego wykorzystania gadżetów reklamowych w promocji biznesu.
Najpierw pomyśl o grupie docelowej
Zamawianie gadżetów reklamowych na chybił-trafił to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Tymczasem skuteczność kampanii jest ściśle uzależniona od tego, czy zamówisz upominki, które rzeczywiście mogą zainteresować ich odbiorców.
To trochę tak jak z prezentami świątecznymi. Zapamiętujemy tylko te, które naprawdę nam się podobają i pozytywnie zaskakują. Dlatego na początek przeanalizuj, kim jest Twój idealny klient, jakie ma oczekiwania, co mu się podoba i co może mu się przydać.
Jakość
Powoli kończy się czas, kiedy był sens inwestować w byle jakie gadżety reklamowe. Klienci przyzwyczaili się do dobrego i nie chcą już np. tanich, plastikowych długopisów. Stąd musisz mieć pewność, że budżet pozwala Ci na zamówienie gadżetów dobrej jakości.
Personalizacja
Bardzo ważnym aspektem wpływającym na skuteczność kampanii jest personalizacja gadżetów. Nie musi to oznaczać wygrawerowania inicjałów każdego z klientów na poszczególnych gadżetach. Personalizacją może być również oznakowanie produktów elementami identyfikacji wizualnej Twojej marki, dzięki czemu obdarowane osoby nie będą mieć problemu z przypisaniem gadżetów właśnie do Twojej firmy.
Ekspansja
Gadżety reklamowe, które zalegają w firmowym magazynie, stanowią wyłącznie zbyteczny koszt. Trzeba je zatem rozdawać i to przy każdej nadarzającej się okazji: podczas eventów, konferencji, targów, spotkań z klientami etc. Warto również wyposażyć w gadżety swoich przedstawicieli handlowych oraz dołączać je w formie gratisu do zakupionego produktu.
Poinformuj o gadżetach swoich klientów
Gdy już dotrą do Ciebie zamówione gadżety reklamowe, to warto się tym faktem pochwalić. Wykorzystaj do tego na przykład firmowe media społecznościowe, stronę internetową, kanał na YouTube etc. Sam fakt, że firma inwestuje w taką promocję, na pewno zostanie dobrze odebrany przez klientów.
Sprawdzaj efekty
Każda kampania marketingowa powinna być na bieżąco monitorowana. Sprawdzaj więc, czy gadżety się rozchodzą, jak klienci na nie reagują, czy od momentu rozpoczęcia kampanii poprawiły się statystyki sprzedaży, czy firma jest częściej wyszukiwana w Internecie etc.
Każda z tych 6 zasad stanowi jeden z filarów skutecznej kampanii marketingowej z wykorzystaniem gadżetów reklamowych, dlatego kieruj się nimi na etapie programowania kolejnej akcji promocyjnej, jak i podczas wyboru samych gadżetów.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.