Pendrive to bardzo popularny gadżet reklamowy, który wcale jeszcze się nam nie znudził. Pomimo tego, że istnieje szereg alternatyw dla przenośnych pamięci USB, to i tak większość klientów bardzo chętnie przyjmuje ten upominek i często z niego korzysta. Jeśli więc postanowiłeś, że w kolejnej kampanii marketingowej Twojej firmy sięgniesz właśnie po nośniki USB, to na dobry początek dowiedz się, jakie są najpopularniejsze metody znakowania pendrive’ów reklamowych. W końcu aby upominek nabrał potencjału marketingowego, to trzeba najpierw umieścić na nim logo promowanej marki.
Nadruk
Jest to zdecydowanie najczęściej wybierana metoda znakowania nośników USB, ale i innych gadżetów reklamowych. Trudno się dziwić, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że nadruk jest metodą najtańszą, a przy tym najszybszą. W dodatku może się tego podjąć większość agencji oferujących sprzedaż gadżetów reklamowych.
Do najważniejszych zalet nadruku zaliczymy:
Nadruk nie jest natomiast idealną metodą znakowania pendrive’ów. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że nadrukowane logo nigdy nie będzie tak trwałe, jak sam gadżet, przez co już po kilku miesiącach intensywnego użytkowania nadruk może być nieczytelny, a to osłabi skuteczność kampanii marketingowej.
Tłoczenie
To bardzo ciekawa i często wykorzystywana metoda znakowania pendrive’ów, która polega na wyciśnięciu matrycy w kształcie logo marki w obudowie nośnika USB. Dzięki temu zabiegowi znakowanie jest bardzo trwałe, a logo czy inne elementy identyfikujące daną markę pozostaną czytelne w całym okresie użytkowania gadżetu.
Jeśli natomiast chodzi o wady tłoczenia, to trzeba zaznaczyć, że ta metoda znakowania ogranicza kreatywność projektanta pendrive’u, ponieważ wymaga, aby odciśnięte logo miało taki sam kolor, jak obudowa nośnika. W efekcie znak graficzny może być mało widoczny, nie będzie się też rzucać w oczy. Z drugiej jednak strony dzięki temu jest to dość elegancka metoda znakowania.
Grawerowanie
Metoda, która bardzo szybko zdobywa sobie zwolenników. Grawerowanie jest idealnym wyborem w sytuacji, gdy planujemy kampanię z wykorzystaniem prestiżowych gadżetów reklamowych, do których można zaliczyć na przykład nośniki USB w szklanej czy metalowej obudowie. Znakowanie wykonuje się przy użyciu sterowanego komputerowo lasera, co gwarantuje maksymalną precyzję – jest to bardzo ważne w przypadku nanoszenia na gadżet skomplikowanego, pełnego szczegółów logo, które musi być czytelne dla obdarowanego klienta.
Warto również wspomnieć o tym, że grawer jest bardzo odporny na uszkodzenia mechaniczne, zadrapania, dlatego znakowanie będzie zdobić powierzchnię pendrive’u przez cały okres jego użytkowania. Wadą, podobnie jak w przypadku tłoczenia, jest natomiast brak możliwości wybrania dowolnego wariantu kolorystycznego.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.