Data wpisu: 15.02.2022

Poznaj najpopularniejsze metody znakowania pendrive’ów reklamowych

Pendrive to bardzo popularny gadżet reklamowy, który wcale jeszcze się nam nie znudził. Pomimo tego, że istnieje szereg alternatyw dla przenośnych pamięci USB, to i tak większość klientów bardzo chętnie przyjmuje ten upominek i często z niego korzysta. Jeśli więc postanowiłeś, że w kolejnej kampanii marketingowej Twojej firmy sięgniesz właśnie po nośniki USB, to na dobry początek dowiedz się, jakie są najpopularniejsze metody znakowania pendrive’ów reklamowych. W końcu aby upominek nabrał potencjału marketingowego, to trzeba najpierw umieścić na nim logo promowanej marki.

Nadruk

Jest to zdecydowanie najczęściej wybierana metoda znakowania nośników USB, ale i innych gadżetów reklamowych. Trudno się dziwić, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że nadruk jest metodą najtańszą, a przy tym najszybszą. W dodatku może się tego podjąć większość agencji oferujących sprzedaż gadżetów reklamowych.

Do najważniejszych zalet nadruku zaliczymy:

  • niski koszt usługi znakowania,
  • szybkie tempo wykonania nadruków,
  • szeroki wybór wariantów kolorystycznych, co pozwala dobrze dopasować wygląd gadżetu do elementów identyfikacji wizualnej marki, przede wszystkim logo,
  • możliwość zwiększenia trwałości nadruku poprzez różne metody uszlachetniania.

Nadruk nie jest natomiast idealną metodą znakowania pendrive’ów. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że nadrukowane logo nigdy nie będzie tak trwałe, jak sam gadżet, przez co już po kilku miesiącach intensywnego użytkowania nadruk może być nieczytelny, a to osłabi skuteczność kampanii marketingowej.

Tłoczenie

To bardzo ciekawa i często wykorzystywana metoda znakowania pendrive’ów, która polega na wyciśnięciu matrycy w kształcie logo marki w obudowie nośnika USB. Dzięki temu zabiegowi znakowanie jest bardzo trwałe, a logo czy inne elementy identyfikujące daną markę pozostaną czytelne w całym okresie użytkowania gadżetu.

Jeśli natomiast chodzi o wady tłoczenia, to trzeba zaznaczyć, że ta metoda znakowania ogranicza kreatywność projektanta pendrive’u, ponieważ wymaga, aby odciśnięte logo miało taki sam kolor, jak obudowa nośnika. W efekcie znak graficzny może być mało widoczny, nie będzie się też rzucać w oczy. Z drugiej jednak strony dzięki temu jest to dość elegancka metoda znakowania.

Grawerowanie

Metoda, która bardzo szybko zdobywa sobie zwolenników. Grawerowanie jest idealnym wyborem w sytuacji, gdy planujemy kampanię z wykorzystaniem prestiżowych gadżetów reklamowych, do których można zaliczyć na przykład nośniki USB w szklanej czy metalowej obudowie. Znakowanie wykonuje się przy użyciu sterowanego komputerowo lasera, co gwarantuje maksymalną precyzję – jest to bardzo ważne w przypadku nanoszenia na gadżet skomplikowanego, pełnego szczegółów logo, które musi być czytelne dla obdarowanego klienta.

Warto również wspomnieć o tym, że grawer jest bardzo odporny na uszkodzenia mechaniczne, zadrapania, dlatego znakowanie będzie zdobić powierzchnię pendrive’u przez cały okres jego użytkowania. Wadą, podobnie jak w przypadku tłoczenia, jest natomiast brak możliwości wybrania dowolnego wariantu kolorystycznego.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry