Data wpisu: 04.06.2019

Prozaiczny problem: toalety na evencie plenerowym

Organizacje eventu w plenerze wiąże się z koniecznością dopilnowania wielu drobnych kwestii, które razem tworzą dobrze zaplanowaną i udaną imprezę. Oczywiście, że najważniejszy jest atrakcyjny program wydarzenia, catering i część artystyczna, ale nie możemy też zapomnieć o sprawach przyziemnych, czy pisząc wprost – fizjologicznych. Toalety przenośne na evencie plenerowym to tzw. must have.

Ile toalet trzeba wynająć?

To kluczowa kwestia, której warto poświęcić trochę czasu. Na pewno toalet nie może być zbyt mało, bo taki drobny błąd może zaważyć na odbiorze całej imprezy i spowodować, że niektórzy uczestnicy wyjdą z niej skrajnie niezadowoleni.

Teoria głosi, że na każdych 100 gości musi przypadać 1 toaleta przenośna. Nasze doświadczenie pokazuje jednak, że warto sięgnąć nieco głębiej do kieszeni i wynająć tyle toalet, aby każda była przeznaczona dla maksymalnie 70 osób. Jest to szczególnie ważne w przypadku eventu, na który zostały zaproszone także dzieci.

Usytuowanie toalet

Na pewno nie może być przypadkowe! Toalety przenośne należy ustawić w takim miejscu, aby razem tworzyły tzw. strefę toaletową. Nie dopuść do sytuacji, w której goście będą spożywać posiłki w „gęstej atmosferze”. Ponadto toalety usytuowane zbyt blisko strefy cateringowej czy rozrywkowej mogą powodować krępację u korzystających z nich osób.

Bezpieczna odległość to około 100 metrów od centrum imprezy. Bardzo dobrym pomysłem będzie też usytuowanie toalet pod drzewami lub w innym zacienionym miejscu – plastikowa konstrukcja mocno się nagrzewa, przez co w okolicach południa ciężko będzie w takiej toalecie wytrzymać (nie wspominając już o przykrych zapachach).

Obsługa toalet

Nie ma siły: ktoś musi się tym zająć. Najlepiej ustalić to jeszcze przed rozpoczęciem eventu, aby później nie doszło do sytuacji, w której organizator po kolei „odpytuje” przedstawicieli firmy, kto z nich odpowiada za obsługę toalet. Należy oddelegować do tego jedną lub dwie osoby. Do ich zadań należy m.in. pilnowanie, aby w toaletach nie zabrakło papieru. W przypadku awarii pracownik musi jak najszybciej skontaktować się z firmą, która wynajęła toalety.

Jakie toalety wybrać?

Oferta wynajmu toalet przenośnych jest dziś na  tyle szeroka, że na pewno nie będzie problemu ze znalezieniem firmy, która dostarczy popularne toi-toie na miejsce organizacji eventu. Pamiętaj jednak, że głównym kryterium wyboru konkretnej oferty nie powinna być tylko najniższa cena. Impreza ma służyć umocnieniu wizerunku marki, dlatego zadbaj, aby goście mieli dostęp do zadbanych i dobrze wyposażonych toalet – najlepiej takich z umywalkami.

Oczywiście jeśli zlecasz organizację eventu profesjonalnej agencji, to kwestia wynajęcia odpowiedniej liczby toalet spoczywa na jej barkach. To kolejny powód, aby jednak nie brać się za przygotowanie imprezy we własnym zakresie.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry