Social media to potęga i chyba najważniejsze obecnie narzędzie komunikacji na świecie. Facebook właśnie przekroczył liczbę 2 miliardów użytkowników, co mówi samo za siebie. Budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych przynosi bardzo dobre efekty. Warto również wykorzystać nieograniczony zasięg social mediów do promocji eventu. W tym wpisie podpowiemy Ci, jak to zrobić.
Zapowiedź eventu w mediach społecznościowych
To podstawa. Jeśli Twoja firma ma profile na Facebooku, Twitterze, Google+, Instagramie czy Pintereście, koniecznie wykorzystaj je jako dodatkowe narzędzie promocji wydarzenia. Im więcej będzie się o nim mówić, tym większa szansa na znakomitą frekwencję. Pamiętaj, że w mediach społecznościowych rewelacyjnie sprawdza się zasada viralu. Czyli: atrakcyjna treść błyskawicznie rozchodzi się po całym Internecie „pocztą pantoflową” i zaczyna żyć własnym życiem. To duży atut.
Aby zachęcić ludzi do przekazywania sobie informacji o evencie, warto ich jakoś zmotywować, a nic tak nie działa, jak wizja otrzymania nagrody. Poinformuj, że np. 10 pierwszych osób, które roześlą informację do 10 swoich znajomych, otrzyma podwójne zaproszenie na część galową wydarzenia lub chociażby zestaw gadżetów firmowych.
Wykorzystaj konta uczestników
Pomyśl, w jaki sposób możesz zachęcić osoby biorące udział w evencie do tego, aby logowały się na swoje konta i wrzucały np. zdjęcia z wydarzenia czy komentowały jakość imprezy. Możesz np. zorganizować konkurs na najbardziej kreatywne „selfie”. Im więcej tego typu postów, tym większa szansa na to, że informacja o evencie rozejdzie się po mediach społecznościowych, a tym samym nazwa Twojej marki zaistnieje w świadomości ogromnej rzeszy ludzi.
Relacja „live”
Jeśli masz techniczne możliwości do przeprowadzenia relacji na żywo z wydarzenia, to świetnie! Wykorzystaj do tego chociażby kanał na YouTube i oczywiście poinformuj za pośrednictwem mediów społecznościowych, że taka transmisja się odbędzie. Ludzie zobaczą, że wydarzenie jest na poziomie i w przyszłości sami zechcą wziąć w nim udział.
Transmisja to przesada? W takim razie nie zapomnij o wrzucaniu zdjęć z wydarzenia na profile marki w mediach społecznościowych i to w czasie rzeczywistym!
Relacja z zakończonego eventu
Po zakończeniu eventu warto przygotować krótki klip wideo pokazujący najważniejsze i najciekawsze momenty. Taki dynamiczny film z pewnością zyska sporą popularność wśród osób obserwujących profil marki.
Jeśli wydarzenie nie było filmowane, wystarczy relacja zdjęciowa, np. w postaci atrakcyjnego kolażu.
Aktywność w mediach społecznościowych będzie znakomitą reklamą dla eventu, która – co bardzo ważne – nie skończy się wraz z wyjściem ostatniego uczestnika. W ten sposób możesz naprawdę łatwo i skutecznie wypromować zarówno wydarzenie, jak i swoją markę.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.