Pojęcie „incentive travel” robi furorę we współczesnym zarządzaniu. W Polsce często używamy rodzimego sformułowania, czyli „turystyka biznesowa”, które od razu zdradza, z czym to się je. Z jednej strony mamy więc turystykę, a z drugiej biznes – te elementy świetnie się ze sobą łączą. Atrakcyjny wyjazd dla pracowników czy kontrahentów to znakomita taktyka motywacyjna i element budowania silnej marki. Doświadczenia naszych klientów pokazują jednak, że firmy bardzo często mają problem z wyborem odpowiedniego miejsca. Jak się za to zabrać?
Należy odróżnić incentive travel od zwykłego wyjazdu integracyjnego czy szkoleniowego. W tym przypadku absolutnie nadrzędną sprawą jest to, aby podróż sama w sobie była atrakcją dla jej uczestników. Zwykle jest tak, że firma sponsoruje wyjazd wąskiemu gronu pracowników czy najcenniejszych klientów. Z tego punktu widzenia zaproponowanie wycieczki w Bory Tucholskie czy do hotelu pod Warszawą nie jest najlepszym pomysłem.
Trzeba pamiętać, że im atrakcyjniejsze miejsce wybierzemy, tym większa szansa na to, że zaproszeni goście zechcą wziąć udział w wycieczce. W przypadku pracowników jest to więc dodatkowy element motywacyjny – firma może np. ogłosić, że zabierze tylko 10 najlepszych sprzedawców.
Z kolei kontrahenci zaproszeni na wyjazd muszą mieć poczucie, że firmie naprawdę zależy na ich uczestnictwie. Atrakcyjna lokalizacja gwarantuje duże zainteresowanie ze strony klientów i będzie dla nich sygnałem, że z takim partnerem warto jeszcze zacieśnić relacje biznesowe.
Warto pójść tym tropem, ponieważ dzięki temu sam wyjazd nie będzie sprawiać wrażenia przypadkowego. Ponadto kontrahenci, którzy zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w wycieczce, odnajdą w tym dodatkową korzyść dla siebie.
Posłużmy się przykładem. Firma X jest czołowym dostawcą akcesoriów wędkarskich. Chce zorganizować atrakcyjny wyjazd dla swoich najlepszych przedstawicieli (sklepów, hurtowni etc.). Proponuje im więc wycieczkę do Szwecji na połów ryb. Zostały spełnione dwa kluczowe warunki:
Bardzo ważne jest też, aby podczas takiego wyjazdu nie zabrakło elementów stricte biznesowych. Mogą to być np. prezentacje nowych produktów, wizyta w fabryce dostawcy komponentów czy nawet krótkie szkolenie.
Oczywiście zorganizowanie takiego wyjazdu, szczególnie zagranicznego, wiąże się z dużymi kosztami. Dlatego bardzo ważne jest rzetelne oszacowanie budżetu. Jeśli z góry wiadomo, że nie pozwoli on zaprosić dużej liczby kontrahentów czy pracowników, lepiej jest skrócić listę uczestników, ale nie rezygnować z jakości. Wyjazd można przecież powtórzyć za rok i zabrać inne osoby.
Organizację takiego wyjazdu najlepiej jest zlecić profesjonalnej firmie eventowej, specjalizującej się w incentive travel. To gwarancja zoptymalizowania kosztu imprezy i zapięcia wszystkiego na ostatni guzik.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.