Data wpisu: 17.02.2022

Grawerowanie zdjęć: świetny pomysł na wyróżnienie gadżetu firmowego!

Grawerowanie laserowe jest jedną z najlepszych technik znakowania różnego rodzaju przedmiotów, w tym przeznaczonych do promowania marki. Warto pokusić się o odrobinę więcej kreatywności i nie poprzestawać tylko na takich elementach, jak logo firmy czy dane kontaktowe. W uatrakcyjnianiu gadżetów firmowych doskonale sprawdza się grawerowanie zdjęć.

Idealne odwzorowanie szczegółów

Zdjęcie można nanieść na gadżet tradycyjną metodą, czyli poprzez nadruk. Dlaczego zatem warto postawić właśnie na grawerowanie? Powodów jest kilka, a te najważniejsze wymieniamy poniżej:

  • Znakomita szczegółowość
  • Elegancki wygląd
  • Brak ograniczeń, jeśli chodzi o rodzaj materiału (zdjęcie można wygrawerować laserowo np. na naturalnej skórze)

Nic zatem dziwnego, że to właśnie grawerowanie laserowe robi największą karierę w świecie brandingu i jest chętnie wykorzystywane do produkcji gadżetów promujących marki. Umieszczenie zdjęcia na przedmiocie przeznaczonym dla klienta, kontrahenta czy pracownika, dodatkowo zwiększa wartość upominku i personalizuje go, co pozwala marce natychmiast się wyróżnić.

Jak wybrać zdjęcie, które zostanie wygrawerowane na gadżecie?

Podstawowa zasada brzmi: do grawerowania wybieramy wyłącznie zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Takim minimalnym progiem jest 300 dpi. Fotografie w niższej rozdzielczości po wygrawerowaniu będą wyglądać po prostu źle, będą słabo widoczne, a w skrajnym przypadku zleją się w jedną wielką plamę.

Dlatego sugerujemy, aby przed przekazaniem zdjęcia do grawerowania, zlecić produkcję elementu graficznego profesjonalnemu fotografowi. Częstym błędem jest przesyłanie zdjęć ściągniętych prosto ze strony internetowej firmy, gdzie umieszcza się fotografie w niskiej rozdzielczości, by witryna szybciej się ładowała.

O czym jeszcze trzeba pamiętać?

Do grawerowania najlepiej nadają się zdjęcia o stosunkowo wysokim kontraście, a więc np. czarno-białe. Dzięki temu możemy zachować dobrą szczegółowość obrazu i to niezależnie od tego, na jakim materiale zostanie on umieszczony.

Grawerowanie zdjęć to naprawdę fajny sposób na ozdobienie gadżetu czy dowolnego upominku, wykorzystywanego nie tylko w relacjach biznesowych. Dzięki temu zabiegowi można np. spersonalizować własny portfel czy etui na telefon.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry