Data wpisu: 17.02.2022

Grawerowanie laserowe kontra nadruk – które rozwiązanie wybrać do znakowania gadżetów reklamowych?

Znakowanie gadżetów reklamowych jest niezbędne, jeśli chcemy, aby zwykłe przedmioty nabrały charakteru nośników reklamy. To dzięki znakowaniu można łatwo przypisać dany gadżet do konkretnej marki, co przekłada się na wzrost jej rozpoznawalności oraz może zacieśnić relacje z obdarowanym klientem. Spośród różnych metod znakowania gadżetów szczególną popularnością cieszą się dwie: grawerowanie laserowe oraz nadruk. Którą z nich powinieneś wybrać? W podjęciu decyzji pomoże Ci nasz poradnik.

Grawerowanie laserowe – sprawdź zalety i wady tej metody znakowania

Grawerowanie laserowe nieprzypadkowo budzi ogromne zainteresowanie wśród przedsiębiorców. W szczególności dotyczy to tych firm, które już wcześniej korzystały z gadżetów reklamowych i zauważyły, że standardowy nadruk niestety nie gwarantuje długofalowej promocji biznesu – z uwagi na jego ograniczoną trwałość i podatność na uszkodzenia mechaniczne.

Pod tym względem grawerowanie laserowe wypada znacznie korzystniej. Trwałość znakowania jest równa trwałości materiału, na jakim je wykonano. Ważnym argumentem przemawiającym za grawerowaniem jest też to, że mówimy tutaj o metodzie uniwersalnej, którą można zastosować niezależnie od tego, z czego ostatecznie ma być wykonany gadżet. Grawer można nanieść na plastik, drewno, szkło, metal, papier etc.

Zalety grawerowania laserowego jako metody znakowania gadżetów reklamowych:

  • bardzo wysoka trwałość,
  • precyzja lasera, którą gwarantuje sterowanie komputerowe,
  • uniwersalność,
  • perfekcyjna powtarzalność.

Wady grawerowania laserowego to przede wszystkim:

  • nieco wyższa cena usługi znakowania gadżetów,
  • wolniejsze tempo realizacji usługi, co może mieć znaczenie, gdy przedsiębiorca zamawia dużą liczbę gadżetów na ostatnią chwilę.

Nadruk – czy to wciąż ma sens?

Nadruk jest doskonale znaną metodą znakowania gadżetów, wykorzystywaną od wielu lat i wciąż cieszącą się popularnością. Nie zmienia to natomiast faktu, że ma kilka istotnych wad, które szczególnie uwydatniają się na tle metody grawerowania laserowego.

Przede wszystkim nadruk nie jest tak trwały, dlatego jeśli oczekujesz, że firma będzie promowana na gadżecie przez wiele lat, to wybierz coś innego (grawerowanie laserowe). Problemem może być również nieco gorsza estetyka nadruku, zwłaszcza na gadżetach prestiżowych, wykonanych z metalu czy szkła.

Zalety nadruku jako metody znakowania gadżetów reklamowych:

  • niski koszt znakowania,
  • szybkie tempo znakowania gadżetów,
  • dobry wybór do znakowania tanich upominków dla klientów, jak długopisy reklamowe, kubki etc.

Wady nadruku to głównie:

  • niska trwałość,
  • podatność na uszkodzenia mechaniczne,
  • dyskusyjna estetyka.

Podsumowując: większość argumentów przemawia za grawerowaniem laserowym, co oczywiście nie oznacza, że zawsze będzie to najlepszy wybór. Jeśli nadal nie wiesz, na którą opcję się zdecydować, to po prostu skontaktuj się z nami i skorzystaj z naszego bezpłatnego doradztwa.  


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry