Data wpisu: 17.02.2022

Gadżety, które wymagają znakowania laserowego

Znakowanie laserowe to najtrwalsza i najelegantsza metoda nanoszenia elementów identyfikacji wizualnej marki na gadżet reklamowy. Nie wszyscy przedsiębiorcy się na nią decydują z uwagi na nieco wyższy koszt produkcji, ale są sytuacje, w których po prostu nie ma innego wyjścia. Można wyróżnić kilka grup gadżetów wręcz wymagających zastosowania metody grawerowania laserowego. Dlaczego? Ponieważ albo wymusza to materiał, z jakiego zostały wykonane, albo ich przeznaczenie. W naszym poradniku wymieniamy takie gadżety, które ze względu na swoją specyfikę wymagają znakowania laserowego.

Eleganckie upominki biznesowe

Tutaj nie ma się nawet nad czym zastanawiać. Jeśli planujesz kampanię marketingu bezpośredniego, w ramach której zamierzasz obdarować kluczowych kontrahentów, klientów i partnerów biznesowych eleganckimi upominkami, to muszą one zostać oznakowane przy wykorzystaniu metody grawerowania laserowego.

Znakowanie laserowe ma to do siebie, że świetnie koresponduje z wartościowymi przedmiotami. Jest idealnym uzupełnieniem upominku z kategorii premium, przeznaczonego dla wyjątkowych odbiorców. Można tutaj wymienić chociażby ekskluzywne instrumenty piśmiennicze czy piękną galanterię skórzaną. Takie przedmioty nie powinny być znakowane poprzez nadruk, a nierzadko jest to wręcz wykluczone – jak w przypadku skóry. 

Gadżety wykonane z metalu

Dobrym przykładem może być tutaj elektronika w metalowej obudowie – ze stali szlachetnej, mosiądzu, aluminium, nie wspominając już o złocie. Grawerowanie laserowe zostało stworzone właśnie z myślą o znakowaniu metalu. Szlachetny wygląd upominku i jego duża wartość wymusza zastosowanie tej metody, ponieważ tylko grawerunek dobrze współgra z metalem pod względem estetycznym.

Spróbuj sobie wyobrazić bardzo eleganckie pióro wieczne, na którego korpusie wykonano nadruk reklamowy. Ten cenny przedmiot natychmiast straciłby cały urok, a obdarowana nim osoba z pewnością nie zdecydowałaby się na korzystanie z pióra w swoim biurze. Zupełnie inaczej będzie w sytuacji, gdy zastosujemy metodę znakowania laserowego i na przykład wygrawerujemy dyskretny sygnet marki na klipie pióra. Upominek nadal będzie mieć potencjał marketingowy, ale jednocześnie obdarowanym nim klient nie będzie mieć problemu z tym, aby chwalić się nim przed znajomymi, współpracownikami czy rodziną. 

Prezenty, które mają być użytkowane na co dzień

Grawerowanie laserowe jest o tyle korzystną metodą znakowania z marketingowego punktu widzenia, że oferuje bardzo wysoką estetykę i nie psuje designu przedmiotu. Z gadżetami reklamowymi, nawet tymi wyjątkowo funkcjonalnymi, zawsze jest ten problem, że część klientów z przyczyn wizerunkowych nie chce z nich później korzystać. Efekt? Produkt ląduje na dnie szafy, nie spełniając tym samym swojej podstawowej funkcji, czyli nie promując marki.

Jeśli więc zastosujemy znakowanie laserowe, to nie damy obdarowanemu klientowi powodu, by szybko pożegnał się z upominkiem. Dyskretny grawerunek w żaden sposób nie zaniża wartości przedmiotu, a to znacząco zwiększa prawdopodobieństwo, że będzie on użytkowany na co dzień, dzięki czemu klient zachowa bliski kontakt z marką na długi czas. Zwłaszcza, że grawerowanie laserowe ma jeszcze jedną zaletę: jest niezwykle trwałe.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry