Data wpisu: 17.02.2022

Czy warto zainwestować we własną maszynę do grawerowania laserowego?

Maszyny do grawerowania laserowego, potocznie nazywane grawerkami, są dziś powszechnie dostępne na rynku. Można je kupić chociażby na popularnym portalu aukcyjnym czy bezpośrednio u producenta. To powoduje, że coraz więcej firm regularnie zamawiających np. gadżety reklamowe z grawerunkiem rozważa zakup takiej maszyny na własność, aby docelowo zaoszczędzić na zewnętrznej usłudze. Czy to rzeczywiście dobry pomysł? Czy warto zainwestować we własną maszynę do grawerowania laserowego? Mamy poważne wątpliwości i dzielimy się nimi w naszym poradniku.

Inwestycja, która może nigdy się nie zwrócić

Zanim ostatecznie podejmiesz decyzję o zakupie grawerki, to naprawdę dobrze się zastanów, czy to Ci się w ogóle opłaci. Podsumuj koszty zlecania usługi grawerowania zewnętrznej firmie na przestrzeni ostatnich miesięcy, a następnie porównaj je z ceną zakupu maszyny. Jesteśmy przekonani, że bilans wyjdzie na korzyść tej pierwszej.

Wynika to z faktu, iż firmy zajmujące się grawerowaniem laserowym bardzo często oferują tę usługę gratis lub w bardzo korzystnej cenie klientom, którzy decydują się zamówić u nich np. gadżety reklamowe. Wówczas koszt grawerowania jest pomijalny, a sens zakupu maszyny na własność będzie mocno dyskusyjny.

Tanie maszyny mają bardzo ograniczoną funkcjonalność

Rozumiemy, że natrafiając w Internecie na ofertę zakupu grawerki za kilkaset złotych czujesz pokusę, aby mieć takie urządzenie we własnej firmie i tym samym uniezależnić się od usługi zewnętrznej. Musisz natomiast wiedzieć, że tak tani sprzęt na pewno nie pozwoli Ci osiągnąć zamierzonych efektów.

Nie wykorzystasz go do grawerowania dużej liczby gadżetów, ponieważ wydajność maszyny jest mocno ograniczona. Nie użyjesz jej również do grawerowania na dużych powierzchniach, nie wspominając już o wycięciu laserem jakiegoś skomplikowanego kształtu, np. reklamy firmy.

Kłopotliwa obsługa

Grawerowanie laserowe może się wydawać banalnie prostą czynnością, ale to tylko pozory. Gdyby każdy mógł się tym zajmować, to grawerki byłyby tak powszechne w firmach, jak chociażby drukarki. Sam proces grawerowania oczywiście przebiega automatycznie i jest kontrolowany przez komputer, ale przygotowanie materiału, naniesienie projektu czy ustawienie maszyny zajmuje dużo więcej czasu i wymaga znajomości tych technik przez człowieka.

Pomyśl, czy naprawdę masz czas, aby się tego nauczyć lub czy stać Cię, aby powierzyć obsługę grawerki pracownikowi, który w tym samym momencie mógłby zarabiać pieniądze dla Twojej firmy?

Dyskusyjny efekt końcowy

Przed zakupem maszyny do grawerowania laserowego zadaj sobie ważne pytanie: do czego jest Ci ona właściwie potrzebna? Najprawdopodobniej chcesz mieć możliwość grawerowania np. gadżetów reklamowych czy ekskluzywnych upominków dla kluczowych klientów. To dobra motywacja.

Problem polega jednak na tym, że aby uzyskać świetny efekt estetyczny trzeba mieć wiedzę z zakresu nie tylko obsługi grawerki, ale też np. projektowania graficznego. W przeciwnym razie możesz zapomnieć o przygotowaniu gadżetów, które zrobią doskonałe wrażenie na obdarowanym kliencie. Czy stać Cię na takie ryzyko?


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry