Data wpisu: 17.02.2022

Cięcie laserem: oczywisty wybór dla producentów, którzy chcą się wyróżnić

Na polskim rynku od dawna można dostrzec trend, który polega na indywidualizowaniu produktów. Pisząc prościej: jako konsumenci szukamy rzeczy, które nie są powtarzalne, sztampowe, czymś się wyróżniają i pozwalają nam podkreślić swoje upodobania estetyczne. Widać to i w designie wnętrz, i w motoryzacji i oczywiście w modzie. Tym tropem powinni pójść producenci, dla których wielką szansą zaistnienia na rynku jest dostarczanie przedmiotów charakteryzujących się kreatywnym wzornictwem. W ich produkcji bardzo pomaga rozpowszechniona już technologia cięcia i grawerowania laserowego. Więcej o tym przeczytasz w naszym poradniku.

Możliwość zrealizowania dowolnego projektu

Największą zaletą technologii cięcia laserowego jest to, że pozwala nam ona zrealizować każdy projekt, bez względu na stopień jego skomplikowania. Tym samym producent nie musi już stosować prostych matryc, które może i obniżają koszty produkcji, ale zdecydowanie nie pozwalają wyróżnić produktów na rynku.

Laser jest sterowany komputerowo, co oznacza, że nie ma tutaj żadnego ryzyka złego odwzorowania projektu graficznego. Cała realizacja będzie wyglądać dokładnie tak, jak wymyślił to grafik. Cięcie laserowe gwarantuje doskonałą precyzję, a przy tym krótki czas wykonania produktu, co jest bardzo ważne w przypadku realizacji na indywidualne zamówienie.

Dzięki cięciu laserowemu producenci dowolnych produktów (na przykład skrzynek na listy, szyldów, mebli itd.) mogą wprowadzić do swojej oferty rzeczy niepowtarzalne, w 100% spersonalizowane. Biorąc pod uwagę, że konsumenci masowo ich szukają, jest to doskonały sposób na zwiększenie konkurencyjności firmy i jej zaistnienie w praktycznie dowolnej branży.

Grawerowanie laserowe, czyli akcent na personalizację

Personalizacja to kolejny ważny trend we współczesnym designie. Mnóstwo osób szuka dla siebie lub na prezent produktów, które da się ozdobić w taki sposób, aby były w 100% niepowtarzalne. Można to robić na różne sposoby, od dodania dedykacji, przez oznakowanie produktu czyimś imieniem czy nawet wykonanie zdobienia według projektu klienta. Grawerowanie laserowe otwiera tutaj przed nami zupełnie nowe możliwości.

Znów musimy podkreślić kluczową zaletę tej technologii, jaką w tym przypadku jest precyzja. Laser nie popełnia błędów, dzięki czemu śmiało można sobie pozwolić na spersonalizowanie produktu przy pomocy nawet bardzo kreatywnego projektu. Z tej możliwości chętnie korzystają przede wszystkim firmy, które zamawiają najróżniejsze nośniki elementów identyfikacji wizualnej – jak chociażby gadżety reklamowe. Trend ten jednak przenosi się także do sektora konsumenckiego.

Kreatywne projekty to sposób na zyskowny biznes

Kreatywność jest dziś bardzo ważną cechą i czymś, czego konsumenci szukają i za co są skłonni zapłacić więcej. Chcemy otaczać się przedmiotami, których nie da się kupić w pierwszym-lepszym sklepie, których nie zobaczymy u znajomych, które nie są dostępne na półce w hipermarkecie. Producenci dostrzegający tę potrzebę i na nią odpowiadający mogą znacząco zwiększyć swoje udziały w branży i zawalczyć o najcenniejszych klientów, czyli tych, dla których niska cena wcale nie jest głównym kryterium wyboru.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry