Data wpisu: 13.01.2020

Planujemy budżet na gadżety reklamowe. Kilka przydatnych wskazówek

Gadżety reklamowe są podstawowym narzędziem marketingu, bez którego trudno jest zbudować trwałe relacje z konsumentami i zachować rozpoznawalność marki na dłużej. Oczywiście gadżety stanowią też poważną pozycję w budżecie przedsiębiorstwa – zwłaszcza w firmach, które stosują strategię masowego rozdawania upominków oraz okazjonalnego wręczania bardzo drogich, luksusowych gadżetów dla wyjątkowych klientów. W tym kontekście szczególnie ważne jest, aby umiejętnie zaplanować budżet na gadżety reklamowe, w ten sposób unikając sytuacji, gdy tuż przed ważną kampanią po prostu zabraknie środków na prezenty. Zebraliśmy dla Ciebie kilka bardzo przydatnych wskazówek.

Najpierw rozpisz sobie cały rok

Po prostu usiądź z kalendarzem i sprawdź, w których okresach planujesz przeprowadzenie kampanii promocyjnej marki. Wybierz te najważniejsze, potencjalnie mogące zwiększyć sprzedaż produktów czy w oczywisty sposób wiązać się tematycznie z Twoim brandem. Przykładowo: jeśli sprzedajesz opony, to oczywiście kluczowe kampanie reklamowe powinny przypaść na okres wiosenny i jesienny, kiedy większość kierowców szuka nowego ogumienia.

Po rozpisaniu sobie tego rocznego planu marketingowego będziesz już wiedzieć, jak dużo gadżetów reklamowych potrzebujesz, kiedy musisz je zamówić oraz ile pieniędzy trzeba na nie przeznaczyć. To pozwoli Ci ułożyć rzetelny budżet.

Zwiększ budżet w kluczowych okresach

Planując budżet na gadżety reklamowe zadbaj, aby nie był on „sztywny”. Chodzi o to, aby zostawić sobie bufor finansowy na okresy, w których prawdopodobnie trzeba będzie zamówić jeszcze więcej gadżetów. Nie dopuść do sytuacji, w której z powodu zbyt dużego reżimu budżetowego nie możesz sobie pozwolić na zakup dodatkowej puli gadżetów, choć zapotrzebowanie na nie wśród klientów jest bardzo wysokie.

Rada

Analogicznie: wyselekcjonuj takie okresy w roku, w których prawdopodobnie w ogóle nie będziesz prowadzić żadnej zaawansowanej kampanii reklamowej. Zaoszczędzone pieniądze przesuń na te kluczowe etapy strategii marketingowej.

Jednorazowo zamów dużą partię gadżetów do rozdawania na co dzień

To bardzo dobry sposób na to, aby zapanować nad budżetem i przekonać się, jak dużo środków możesz przeznaczyć na gadżety na specjalne okazje, czyli np. luksusowe upominki dla wyjątkowych klientów. Te uniwersalne, zwykłe gadżety, jak chociażby długopisy reklamowe czy smycze z logo firmy, zamów na początku roku lub pod koniec poprzedniego – i tak będziesz ich potrzebować przy okazji najróżniejszych akcji promocyjnych. To fundamentalne narzędzia marketingu Twojej firmy.

Resztę środków, które zostaną w budżecie reklamowym, podziel na inne formy promocji wizerunku marki – działania online, luksusowe gadżety, upominki okolicznościowe etc.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry