Jeśli gadżety reklamowe kojarzą Ci się tylko z małymi, niewiele wartymi upominkami wręczanymi masowo podczas targów i innych akcji promocyjnych, to nasz wpis wyprowadzi Cię z błędu. Branża reklamowa umożliwiła wykorzystanie gadżetów także z dużo większym rozmachem. W praktyce bowiem gadżetem jest wszystko to, co budzi zainteresowanie i świetnie prezentuje elementy identyfikacji wizualnej firmy. Przygotowaliśmy zestawienie 5 takich gadżetów, z którymi na pewno nie raz się zetknąłeś.
- Monitory – trudno uznać je za gadżety, prawda? Jednak w rzeczywistości spełniają dokładnie taką samą rolę. Prezentują logo i inne elementy identyfikacji firmy w bardzo atrakcyjnej dla odbiorców formie. Odpowiednio rozmieszczone monitory np. na stoisku handlowym, świetnie przyciągają zwiedzających, budzą ich zainteresowanie i zwiększają zasięg promocyjny takiego stoiska.
- Wyroby z plexi – to klasyczny przykład gadżetów w wersji maxi. Tego typu produkty są znakomity nośnikiem reklamy, a materiał, z którego są wykonane, pozwala na niemal nieograniczoną inwencję w prezentowaniu swojej marki. Wyroby z plexi umieścisz w firmie, na budynku, oczywiście także na stoiskach handlowych czy ozdobisz nimi swój punkt targowy.
- Litery przestrzenne – coraz więcej firm dba o efektowną i profesjonalną identyfikację, a litery przestrzenne umieszczone na ścianie np. w centralnej części biura bardzo pomagają w osiągnięciu tego efektu. Każdy klient wchodzący do takiej przestrzeni od razu odbiera firmę, jako solidną. Na tle liter przestrzennych tworzących slogan czy nazwę marki można robić zdjęcia i wrzucać je na blog firmowy czy profil w social mediach. Takie konstrukcje spokojnie wykorzystasz także podczas prezentacji, targów czy innych wydarzeń branżowych.
- Konstrukcje reklamowe – nudny baner umieszczony na ulicznym billboardzie niekoniecznie zainteresuje Twojego odbiorcę? W takim razie sięgnij po coś bardziej efektownego i kreatywnego. Znakomitym gadżetem reklamowym promującym Twoją firmę będzie nietuzinkowa konstrukcja w fantazyjnym kształcie. Idealnie będzie, jeśli wykorzystasz ją w ramach większej kampanii wizerunkowej i np. zainteresujesz swoją akcją media. Świetna konstrukcja może stać się nawet symbolem marki, co później warto wykorzystać produkując setki miniaturowych gadżetów w takim samym kształcie, oczywiście rozdawanych klientom.
- Systemy wystawiennicze – wciąż spore grono klientów, szczególnie kontrahentów biznesowych, nie wyobraża sobie zawarcia umowy z firmą bez zetknięcia się z nią „na żywo”. Temu służą wszelkie targi i imprezy branżowe. Jeśli planujesz się tam pokazać, musisz zadbać o widoczność swojego stoiska. Zainwestuj w kreatywny system wystawienniczy, który pomoże Ci wyróżnić się na tle setek podobnych stoisk. Sam system może przybrać fantazyjne kształty i stać się kluczowym gadżetem promującym Twoją firmę podczas wydarzenia.
Jak widzisz gadżetem reklamowym może być praktycznie wszystko, co tylko służy do prezentowania oferty firmy i wspiera ją wizerunkowo. Nie myśl schematycznie i sięgaj po różne rozwiązania dostępne na rynku.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski