Data wpisu: 26.09.2015

Gadżety reklamowe nie tylko do rozdawania podczas promocji. 4 przykłady

Przyjęło się, że gadżety reklamowe to niewiele znaczące drobiazgi, które ot tak rozdajemy wszystkim, nawet przypadkowym i mocno potencjalnym klientom. Owszem, taką taktykę także można przyjąć i wcale nie jest powiedziane, że będzie ona nieskuteczna. Planując kampanię przy użyciu gadżetów warto jednak również zastanowić się nad ich bardziej celowym wykorzystaniem. Wiele gadżetów może przecież pełnić funkcję silnego wsparcia dla naszej oferty, składanej bezpośrednio klientowi. Oto 4 przykłady takiego ich wykorzystania.

Spotkanie handlowe

Udało się. Klient zgodził się z nami spotkać i wysłuchać szczegółów oferty. Na spotkanie idziemy uzbrojeni w masę papierów, być może mamy też przygotowaną prezentację na tablecie – to teraz bardzo modne. Życie i doświadczenie pokazuje jednak, że na tzw. decyzję zakupową wpływ mają przede wszystkim czynniki pozostające poza samą ofertą.

Klient może zdecydować się na współpracę z nami, bo zapałał do nas sympatią lub zwyczajnie nam zaufał. Możemy mu w tym pomóc. Doskonałej jakości gadżet reklamowy – choćby metalowy pendrive czy wieczne pióro – umieszczony w teczce ofertowej będzie dodatkowym impulsem.

Prezentacja podczas konferencji

Jeśli nasza firma bierze udział w konferencji biznesowej i ma przyjemność prezentować na niej jakiś temat (związany ze swoją ofertą), to jest to jedna z najlepszych form przekonania wyselekcjonowanych klientów do nawiązania współpracy. Pamiętajmy jednak, że ci ludzie brali udział w dziesiątkach takich konferencji i trudno będzie ich przekonać, że nasza oferta jest rzeczywiście wyjątkowa.

Wsparciem, a nierzadko po prostu docelowym narzędziem do przykucia uwagi, będą w takiej sytuacji przemyślane, może zaskakujące gadżety reklamowe. Rozdajmy je po prezentacji lub w jej trakcie, ale tylko pod warunkiem, że w jakikolwiek sposób wiążą się one z tematem wystąpienia. Świetnie sprawdzi się więc chociażby pendrive z logo firmy, na którym zapiszemy materiały konferencyjne.

Podpisanie umowy

Wielki dzień dla każdej firmy, który należy odpowiednio celebrować. To także kolejna okazja do budowania wizerunku przedsiębiorstwa. Zauważyliście na pewno, jak często podczas relacji z ważnych wydarzeń biznesowych – takich jak np. podpisanie umowy na budowę autostrady – gdzieś w tle przewijają się elementy identyfikacyjne.

Można to bardzo pomysłowo rozegrać i np. podczas podpisywania umowy wręczyć naszemu partnerowi wymyślny gadżet kojarzący się bezpośrednio z podejmowaną inwestycją. Oczywiście umieszczamy na nim logo naszej firmy. Pokażemy, że jesteśmy profesjonalistami i nie brakuje nam dystansu – bardzo cennej cechy w biznesie.

Wizyta klienta w siedzibie firmy

Gości trzeba przyjąć najlepiej, jak się tylko potrafi. Oczywiście nikt nie namawia do organizowania wystawnych imprez z okazji wizyty potencjalnego klienta, ale na pewno warto zadbać o to, aby nie wyszedł od nas z pustymi rękami. Szczególnie wtedy, gdy do ewentualnego zawarcia umowy ma dojść w przyszłości.

Jeśli nasz przyszły klient wróci do domu czy swojej firmy z fajnymi gadżetami, być może znajdą się one w jego bezpośrednim otoczeniu w chwili podejmowania decyzji biznesowej. Utrwali sobie w pamięci logo naszej firmy, będzie ją dobrze kojarzył. Gadżet ponownie zadziała.

Jak widzicie sposobów na wykorzystanie gadżetów reklamowych w biznesie jest zdecydowanie więcej niż tylko ich rozdawnictwo. Wszystko pozostaje kwestią przemyślenia strategii i skrupulatnego się jej trzymania.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry