Gadżety reklamowe pozostają jednym z podstawowych narzędzi marketingu w branży farmaceutycznej. Producenci leków, suplementów i wyrobów medycznych mają stosunkowo ograniczone możliwości w zakresie docierania do odbiorców końcowych, nie wspominając już o przedstawicielach świata medycyny. Nie wszystkie przedsiębiorstwa mogą sobie pozwolić na sfinansowanie kampanii reklamowej w mediach. Gadżety są łatwiej dostępne, dlatego wciąż zauważamy duże zapotrzebowanie na te produkty w sektorze farmaceutycznym.
Aby kampania z wykorzystaniem gadżetów była skuteczna, to w pierwszej kolejności należy wyselekcjonować grupy jej odbiorców. W tym poradniku podpowiadamy, do kogo powinny trafiać gadżety reklamowe firm farmaceutycznych.
Konsumenci/pacjenci
Pierwszą grupą osób, o której warto pomyśleć na etapie projektowania kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych, są końcowi odbiorcy produktów firmy farmaceutycznej – konsumenci oraz pacjenci. Do nich powinny trafiać gadżety uatrakcyjniające produkt, zwiększające jego wartość i tym samym mogące zadecydować o tym, że konsument ostatecznie kupi opakowanie tego leku czy suplementu, zamiast produktu konkurencji.
Farmaceuci
Odwiedzając aptekę zawsze natkniemy się na gadżety reklamowe wręczone czy to właścicielowi, czy bezpośrednio pracującemu w danym miejscu farmaceucie. Są to najczęściej długopisy, smycze, fartuchy z logo marki firmy farmaceutycznej, bloczki z karteczkami do robienia notatek, termometry elektroniczne etc.
Lekarze
Firmy farmaceutyczne nie mogą wręczać lekarzom drogich prezentów – zabraniają tego przepisy. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie, aby przekazać lekarzowi, również pośrednio przez przychodnię czy szpital, tanie, a przydatne gadżety reklamowe, jak akcesoria piśmiennicze czy naklejki dla małych pacjentów.
Przedstawiciele zawodów medycznych
To bardzo duża grupa odbiorców gadżetów reklamowych dystrybuowanych przez firmy farmaceutyczne. Można tutaj wymienić chociażby fizjoterapeutów, rehabilitantów, pielęgniarki świadczące prywatne usługi, lekarzy prowadzących prywatną praktykę i wielu innych.
Przedstawiciele zawodów medycznych cieszą się zaufaniem pacjentów, dlatego zyskanie w nich nieformalnych ambasadorów marki farmaceuty jest bardzo korzystne z biznesowego i wizerunkowego punktu widzenia.
Prywatne placówki medyczne
Prywatne placówki medyczne, na przykład gabinety spoza sektora publicznego, prywatne szpitale, przychodnie czy nawet gabinety stomatologiczne, to naturalni odbiorcy gadżetów reklamowych, które mogą trafiać do pacjentów czy po prostu służyć na co dzień zarówno pracownikom medycznym, jak i niemedycznym.
Podkreślmy również, że rozdawanie gadżetów reklamowych przedstawicielom tych grup, nie jest w żadnym stopniu niemoralne czy tym bardziej niezgodne z prawem. Chodzi tutaj o czystą kampanię wizerunkową, która ma na celu spopularyzowanie marki farmaceuty, a do której wykorzystujemy stosunkowo niedrogie i niezobowiązujące upominki.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.