Data wpisu: 12.09.2018

Czy gadżety reklamowe muszą być drogie, by były skuteczne?

To jedno z najczęściej pojawiających się pytań, jakie zadają nam klienci. Zauważyliśmy, że pokutuje dość powszechne przekonanie, iż o skuteczności gadżetu reklamowego w głównej mierze decyduje jego wartość. To oczywiście nieprawda, bo na to, czy dany upominek przyniesie firmie konkretne korzyści, składa się mnóstwo elementów (na czele z prawidłową strategią promocyjną). Jak zatem podejść do tematu ceny czy raczej wartości gadżetów reklamowych? Wiele wyjaśni Ci nasz poradnik.

Masowa akcja promocyjna? Można trochę zaoszczędzić

W przypadku, gdy zamierzasz rozdawać gadżety reklamowe przypadkowym klientom, licząc wyłącznie na to, że cieplej pomyślą o Twojej marce, nie musisz wcale inwestować w najwyższą jakość. Owszem, skrajne oszczędzanie na projekcie i wykonawstwie jest mało rozsądne, ale spokojnie da się tutaj celować w średnią półkę cenową.

Zakładając, że rozdasz np. 1000 gadżetów, możesz liczyć na „zwrot z inwestycji” na poziomie 10-15%. Oznacza to, że właśnie 10-15% obdarowanych klientów coś od Ciebie kupi lub skorzysta z Twojej usługi w przyszłości. To stosunkowo niewiele, dlatego wydawanie sporych pieniędzy na gadżety najwyższej klasy nieco mija się z celem.

Cały czas jednak podkreślamy: nawet tanie gadżety reklamowe muszą prezentować minimum przyzwoitą jakość wykonania, a przede wszystkim wyróżniać się efektownym wyglądem. Tutaj duże znaczenie ma kreatywny projekt oraz prawidłowe oznakowanie gadżetów, dzięki czemu nie zginą one w tłumie podobnych produktów. Pamiętaj, że nawet jeśli tylko 10-15% obdarowanych klientów wyda u Ciebie pieniądze, to nie jesteś w stanie przewidzieć, jak wielu z nich poleci Twoją firmę swoim znajomym.

Gadżety dla wąskiej grupy klientów? Tu sięgnij głębiej do kieszeni

Gadżety reklamowe nie zawsze trafiają do przypadkowych osób. Wiele firm wykorzystuje je w celu umocnienia relacji z najważniejszymi kontrahentami czy zwrócenia na siebie uwagi najbardziej pożądanych klientów. W takiej sytuacji, co oczywiste, nie sprawdzi się inwestycja w tanie upominki (to mogłoby wręcz zaszkodzić wizerunkowi marki). Znacznie rozsądniej będzie ograniczyć liczbę gadżetów, jednocześnie zwiększając ich wartość.

Luksusowych gadżetów reklamowych jest mnóstwo. Mogą to być np. elementy galanterii, piękne komplety do kawy, drogie alkohole zamknięte w efektownych skrzynkach czy zestawy kosmetyków. Tanio na pewno nie będzie, ale w przypadku promocji skierowanej do ściśle wyselekcjonowanej grupy klientów nie ma miejsca na szukanie przesadnych oszczędności.

Musimy natomiast zaznaczyć, że nawet jeśli nie dysponujesz zbyt wysokim budżetem na promocję, to wciąż możesz wręczyć wybranym klientom naprawdę wyjątkowe, bardzo efektowne i przy tym niedrogie gadżety reklamowe. Kluczowym słowem jest personalizacja. Oznaczając gadżet w wyjątkowy sposób, np. nanosząc na niego imię i nazwisko adresata prezentu, z miejsca zwiększysz jego wartość.

Jak widzisz mitem jest twierdzenie, że tylko drogie gadżety reklamowe są skuteczne. Znamy przypadki kompletnie nieudanych kampanii, w których wykorzystano upominki z najwyższej półki, jak i takie, które przyniosły firmie wymierne korzyści pomimo, że gadżety wcale nie były szczególnie wartościowe. Grunt to dobrze obrana strategia marketingowa i dopasowanie do niej konkretnych gadżetów, które trafią w gust Twojej grupy docelowej. Oczywiście służymy Ci tutaj kompleksową pomocą.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry