Data wpisu: 10.01.2023

Rola eventów w branży farmaceutycznej

Przemysł spotkań to branża, której rozwój nie został zastopowany nawet przez pandemię. Potrzeba uczestniczenia w różnego rodzaju wydarzeniach biznesowych jest tak silna, że wiele z nich organizowano w formule online. Szczególnie chętnie z tej możliwości korzystał sektor farmaceutyczny, dla którego eventy stanowią jedną z podstawowych form promocji nowych produktów, w tym leków, suplementów i wyrobów medycznych. Dziś firmy farmaceutyczne dają sygnał powrotu do klasycznej formuły spotkań stacjonarnych.

W naszym artykule przybliżamy rolę eventów w branży farmaceutycznej, która jest trudna do przecenienia.

Popularne rodzaje eventów w branży farmaceutycznej

Firmy z sektora farmaceutycznego inwestują ogromne środki w promocję swojego wizerunku i kluczowych produktów. Robią to nie tylko poprzez standardową reklamę online, telewizyjną czy radiową, ale również wszelkiego rodzaju eventy skierowane głównie do przedstawicieli świata zdrowia i medycyny – lekarzy, naukowców, dyrektorów placówek medycznych, właścicieli sieci aptek, popularyzatorów zdrowego stylu życia itd.

Specyfiką eventów dla branży farmaceutycznej jest to, że jak żadne inne łączą one w sobie element merytoryczny i marketingowy. Firmy z tego sektora kuszą zaproszonych gości do uczestniczenia w wydarzeniu nie drogimi prezentami (czego zakazuje prawo), ale atrakcyjną tematyką spotkań.

Dlatego wśród eventów organizowanych dla sektora farmaceutycznego dominują:

  • konferencje,
  • sympozja,
  • warsztaty,
  • szkolenia.

Event to silne wsparcie wizerunkowe dla marki farmaceuty

Firmy farmaceutyczne, wbrew obiegowej opinii, mają dość ograniczone pole manewru w zakresie docierania do przedstawicieli świata medycyny. Te owiane nimbem najwyżej tajemnicy luksusowe wycieczki i kosztowne prezenty przynoszone do gabinetów przez przedstawicieli handlowych można raczej włożyć między bajki – owszem, takie sytuacje się zdarzały (i pewnie jeszcze zdarzają), natomiast stanowią margines.

Prawdziwym kanałem komunikacji firm farmaceutycznych z np. lekarzami czy właścicielami sieci aptek są właśnie różnego rodzaju eventy merytoryczno-marketingowe. Stwarzają one idealne warunki dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców w jednym miejscu i w ramach jednego spotkania.

W ten sposób firma farmaceutyczna zwiększa zasięg swojej marki w grupie docelowej, popularyzując i wzmacniając wizerunek brandu farmaceuty, jednocześnie udostępniając wiarygodne informacje na temat jakości i bezpieczeństwa swoich produktów.

Zbudowanie i pielęgnowanie cennych relacji

Eventy farmaceutyczne stwarzają rzadką okazję do tego, aby przedstawiciele marki farmaceuty mogli nawiązać bezpośredni kontakt ze światem medycyny oraz z osobami decyzyjnymi w zakresie wyboru standardów leczenia.

Jeśli event ma solidne podstawy merytoryczne, jest perfekcyjnie zorganizowany, a jego uczestnicy wracają do domów z pozytywnymi wspomnieniami, to istnieje spora szansa, że znajdą się wśród nich przyszli ambasadorowie marki przedsiębiorstwa farmaceutycznego. Jest to najważniejsza korzyść, jakiej można oczekiwać po organizacji eventu oraz główny powodów, dla którego warto inwestować w przemysł spotkań w branży farmaceutycznej.


Autor wpisu:
Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry